pc
Rozwój współpracy gospodarczej z jednym z najszybciej rozwijających się stanów w Indiach, jakim jest Zachodni Bengal, to jeden z celów rozpoczętego w poniedziałek Forum Biznesu Polska-Indie w Kalkucie - poinformował PAP wiceszef MSZ Marek Magierowski.
Magierowski, który odpowiada w resorcie dyplomacji m.in. za politykę azjatycką i dyplomację ekonomiczną, oraz wiceminister energii Marek Tobiszowski, pełnomocnik rządu ds. restrukturyzacji górnictwa węgla kamiennego, wzięli udział w uroczystości otwarcia Forum. Przedstawiciele rządu spotkali się także m.in. z ministrem finansów Zachodniego Bengalu Amitem Mitrą. Gośćmi Forum byli też m.in. przedstawiciele polskiej spółki JSW Innowacje oraz Głównego Instytutu Górnictwa.
Jak powiedział PAP wiceszef MSZ Polska chce współpracować z lokalnymi firmami z branży przemysłu wydobywczego, "oferując im najnowsze, +czyste+ technologie".
"Indyjscy partnerzy, m.in. tutejszy potentat Coal India, są bardzo zainteresowani naszymi osiągnięciami, jeśli chodzi o wydobywanie węgla w trudnych warunkach geologicznych" - dodał Magierowski.
Jak zaznaczył wiceminister, współpraca Polski z Zachodnim Bengalem jest też możliwa w innych branżach, m.in. turystycznej. "Indyjska klasa średnia wydaje już teraz krocie na podróże zagraniczne. Chcemy, aby w Europie zwiedzali nie tylko Paryż czy Rzym, lecz również Warszawę, Kraków czy Gdańsk" - mówił.
Przeszło 90-milionowy Bengal Zachodni to czwarty co do wielkości stan Indii. Znajduje się w północno-wschodniej części kraju.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych