pc
Kurs węgierskiego forinta znacznie się wzmocnił po rekordowych spadkach z ostatnich dni – poinformowała w piątek prasa węgierska, upatrując przyczyn m.in. w szansie na bardziej restrykcyjną politykę monetarną.
W czwartek w ciągu dnia kurs węgierskiej waluty wzrósł do 323 forintów za euro, podczas gdy w poniedziałek sięgał historycznego minimum - 330,25 ft za jedno euro. W piątek rano euro kosztowało 324 ft.
Wzrost kursu był – według węgierskiego portalu gospodarczego Portfolio.hu – spowodowany sugestią, że Stany Zjednoczone mogłyby znieść opłaty celne na niemieckie samochody, jeśli w zamian za to Unia Europejska zniesie cła na samochody amerykańskie.
Mówił o tym w środę na spotkaniu z przedstawicielami niemieckich koncernów motoryzacyjnych amerykański ambasador w Niemczech Richard Grenell. Jednakże w odpowiedzi kanclerz Angela Merkel oznajmiła, że rozmowy na temat obniżenia cła nie mogą się toczyć tylko z USA, lecz powinny obejmować "wszystkie kraje, z którymi handlujemy samochodami, gdyż inaczej nie będzie to zgodne z normami WTO".
Wpływ na wzrost kursu forta mogło mieć – według portalu Index.hu - także to, że w środę Węgierski Bank Narodowy (MNB) upublicznił protokół z posiedzenia w sprawie stóp procentowych, na podstawie którego można oczekiwać w najbliższej przyszłości nieco bardziej restrykcyjnej polityki monetarnej. W protokole napisano m.in., iż „członkowie rady stwierdzili, że z powodu zmiany kontekstu międzynarodowego nie mogą trwale się utrzymywać w dalszym horyzoncie polityki monetarnej luźne warunki monetarne”.
MNB jest jednym ostatnich banków centralnych w regionie, które nie zaczęły podnosić stóp po luźnej polityce monetarnej ostatnich lat, co według węgierskich specjalistów mogło być jedną z przyczyn rekordowego spadku kursu forinta w ostatnich tygodniach.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych