pc
Rząd Węgier nie zgadza się z kanclerz Niemiec Angelą Merkel, zdaniem której w celu walki z nielegalną migracją należałoby przekazać agencji Frontex część kompetencji państw narodowych – oznajmił w czwartek szef kancelarii premiera Węgier Gergely Gulyas.
Gulyasa zapytano na konferencji prasowej w Budapeszcie o wypowiedź Merkel, że w celu walki z nielegalną migracją należy wzmocnić ochronę zewnętrznych granic UE i w tym celu kraje leżące na zewnętrznej granicy UE powinny przekazać część kompetencji Fronteksowi. Gulyas odparł, że rząd Węgier nie zgadza się z nią.
Jak zaznaczył, rząd jego kraju uważa, że należy przestrzegać zasad Schengen. Jeśli jakieś państwo należy do strefy Schengen, a nie jest w stanie ochronić zewnętrznej granicy, to albo przychodzą mu z pomocą inne kraje strefy i zamiast niego ochraniają granicę zewnętrzną, albo – gdy państwo się na to nie godzi – trzeba zawiesić jego członkostwo – dodał.
Merkel opowiedziała się w środę podczas debaty na temat niemieckiego budżetu na przyszły rok za tym, by państwa, których granica jest granicą zewnętrzną UE, przekazały część swych kompetencji narodowych, aby Frontex mógł bez przeszkód działać na ich terytorium.
„Wzmacniamy Frontex, ale oznacza to również – i za tym się opowiadam – przekazanie przez państwa leżące na zewnętrznej granicy kompetencji narodowych, aby nadać naprawdę szerokie kompetencje Fronteksowi” – oznajmiła.
Dodała, że ochrona granic zewnętrznych powinna iść w parze z „pewną solidarnością” z imigrantami oraz inicjatywami umożliwiającymi legalną migrację i pomaganiem krajom pochodzenia w przezwyciężeniu trudnych sytuacji.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych