PMK
W stolicy Pomorza już niedługo pojawią się trzy barki, na których turyści będą mogli wynająć pokoje hotelowe z łazienkami czy zjeść w restauracji. Jednostki mają stanąć na kanale Na Stępce przy wyspie Oławianka.
Trzy pływające hotele staną tam w wyniku zakończonego przetargu. Te jednostki nie będą jednak posiadały własnego napędu, więc będą pełniły funkcję pływającej przystani z zapleczem hotelowym. Podobne tym barki często widywane są za granicą, w Polsce są jednak wciąż mało popularne.
Za instalacje barek odpowiedzialna będzie spółka River Point z Gdańska. Eksperci z tej firmy chcą wzorować się na Holandii i Skandynawii, gdzie podobne rozwiązania są dużo powszechniejsze. River Point przy tym projkecie współpracuje z Politechniką Gdańską. Pływające hotele będą stały najprawdopodobniej na 13 betonowych pływakach, każdy o wymiarach ok. 3 na 12 m.
Barki mają być ukończone na przełomie 2018 i 2019 roku. W pobliżu jednak planowana jest kolejna inwestycja w rozwój turystyki wodnej. Po przeciwnej stronie hotelowych barek ma powstać bowiem marina na 44 jednostki pływające.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych