PMK
Jak projekty unijne poprawiają jakość życia mieszkańców Europy Północnej? Jakie korzyści przynosi współpraca ponadnarodowa? Jak znaleźć do niej partnerów i przygotować dobry projekt? Czym jest INTERREG? – odpowiedzi na te i inne pytania poznają uczestnicy konferencji „INTERREG changes the Baltic Sea Region. Stories that inspire". Wydarzenie, które odbędzie się w dniach 23-24 maja br. w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku, zainauguruje wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak.
W okresie lipiec 2015 r. – czerwiec 2016 r. Polska sprawuje przewodnictwo w Radzie Państw Morza Bałtyckiego. Gdańskie spotkanie, organizowane jest właśnie w jego ramach, przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z instytucjami realizującymi programy INTERREG: Południowy Bałtyk, Region Morza Bałtyckiego i Centralny Bałtyk oraz INTERACT’em.
Z programów Interreg mogą korzystać mieszkańcy Polski, Niemiec, Danii, Szwecji, Finlandii, Estonii, Łotwy, Litwy, Norwegii, Rosji i Białorusi
"Poprzez przedstawienie wpływu programów na rozwój obszaru Morza Bałtyckiego, chcemy zachęcić większą ilość instytucji do współdziałania. Pokazać, że współpraca międzynarodowa pomaga wspólnie podejmować nowe wyzwania i rozwiązywać problemy. Nie mniej ważne są też efekty ekonomiczne" – podkreślił wiceminister Hamryszczak.
Dodał, że spotkanie będzie okazją do poznania przykładów zrealizowanych projektów i założeń programów Interreg, rozmów z ekspertami oraz znalezienia partnerów do przyszłych przedsięwzięć.
W pierwszym dniu odbędą się m.in. panele tematyczne z udziałem ekspertów i beneficjentów realizujących projekty związane z poprawą stanu środowiska, transportu, innowacyjności i przedsiębiorczości w Regionie Morza Bałtyckiego.
Uczestnicy drugiego dnia spotkania dowiedzą się m.in. jak przygotować dobry projekt INTERREG. Będą mogli też odwiedzić miejsca realizacji inwestycji INTERREG w Gdańsku.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych