ew
W 2017 r. PKB Unii Europejskiej osiągnęło wartość 15,3 bln euro. Ponad połowa tego tworzona była przez trzy gospodarki: Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii - podał w piątek Eurostat.
Dla porównania w 2016 r. unijne PKB wyniosło ok. 14,9 bln euro.
W 2017 r. z PKB o wartości prawie 3,3 bln euro, Niemcy były najsilniejszą gospodarką UE, odpowiadając za jedną piątą (21,3 proc.) unijnego PKB. Mimo, że udział Wielkiej Brytanii w unijnym PKB spadł o 0,9 punktu procentowego w latach 2016-2017, Zjednoczone Królestwo utrzymało drugą pozycję na liście (15,2 proc. udziału w unijnym PKB), tuż przed Francją (14,9 proc.). Za nimi uplasowały się Włochy (11,2 proc.), Hiszpania (7,6 proc.) i Holandia (4,8 proc.).
Na przeciwległym krańcu skali 11 państw członkowskich miało PKB poniżej 1 proc. całkowitej wartości unijnego PKB. Były to: Malta, Cypr, Estonia, Łotwa, Litwa, Słowenia, Chorwacja, Bułgaria, Luksemburg, Słowacja i Węgry.
W środku stawki są: Szwecja (3,1 proc.), Polska (3 proc.; w 2016 r. było to 2,9 proc.), Belgia (2,9 proc.), Austria (2,4 proc.) i Irlandia (1,9 proc.).
W ubiegłym roku 19 państw członkowskich tworzących strefę euro miało łączny PKB w wysokości prawie 11,2 bln euro. Strefa wspólnej waluty odpowiadała za 72,9 proc. unijnego PKB.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych