ew
Rząd Ukrainy wprowadził specjalne cło na towary z Rosji oraz ogłosił embargo na import cementu, sklejek i wyrobów produkowanych z ich użyciem. Jest to reakcja na sankcje, które wcześniej wprowadziła wobec Kijowa Moskwa – oświadczył premier Wołodymyr Hrojsman.
„Zakazy te rząd Ukrainy wprowadza w odpowiedzi na agresywne i dyskryminacyjne działania Federacji Rosyjskiej, polegające na zamknięciu dostępu na rosyjski rynek towarów pochodzących z terytorium Ukrainy oraz w odpowiedzi na ograniczanie tranzytu towarów z Ukrainy przez terytorium Federacji Rosyjskiej” – ogłosiła w środę Rada Ministrów.
Jak podano w komunikacie, wartość cementu i wyrabianych z niego towarów, które importowane są z Rosji, wyniosła w ubiegłym roku niemal 17 mln dolarów. Wartość importu sklejki i jej wyrobów stanowiła w 2018 roku 19,7 mln dolarów.
Od 1 sierpnia Ukraina wprowadza także specjalne, dodatkowe cło na niemal wszystkie towary sprowadzane z Rosji. Wyjątkiem będzie jedynie tzw. wrażliwy import, czyli: węgiel, koks, benzyna, gaz ziemny i wyroby farmaceutyczne. Cło to będzie pobierane niezależnie od obowiązujących stawek celnych na poszczególne towary, a pochodzące z niego środki mają zasilić fundusz substytucji importu.
W kwietniu premier Rosji Dmitrij Miedwiediew zapowiedział, że od 1 czerwca wprowadzone zostaną ograniczenia eksportu na Ukrainę ropy i produktów naftowych oraz ogłoszony będzie zakaz sprzedaży temu państwu produkcji przemysłu lekkiego, budowy maszyn i obróbki metali.
Wcześniej władze Ukrainy ogłosiły kolejne rozszerzenie swoich sankcji handlowych wobec Rosji, które dotyczyły m.in. mięsa, ryb, mleka, sera, herbaty, kawy i papierosów.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych