pc
Na poniedziałkowym spotkaniu unijnych ministrów spraw zagranicznych, którzy będą rozmawiać o sytuacji na Ukrainie, może się pojawić temat sankcji wobec osób zaangażowanych w organizację i przeprowadzenie tzw. wyborów na terytoriach Donbasu - podały źródła unijne.
"Nie mogę przesądzać, o czym będą mówić ministrowie w poniedziałek, ale faktycznie może być dyskusja i wezwanie do dalszych sankcji" - powiedziało wysokie rangą unijne źródło dyplomatyczne zaangażowane w przygotowanie posiedzenia.
W minioną niedzielę na zajętych przez separatystów terytoriach Donbasu odbyły się wybory tzw. przywódców i parlamentów dwóch nieuznawanych republik ludowych, donieckiej i ługańskiej. Rebelianci zarządzili wybory we wrześniu, po śmierci w zamachu bombowym 31 sierpnia w Doniecku przywódcy Donieckiej Republiki Ludowej Ołeksandra Zacharczenki.
Ukraina i Zachód uznają głosowanie za nielegalne i sprzeczne z porozumieniami mińskimi w sprawie uregulowania konfliktu w Donbasie. Przywódcy Francji i Niemiec, Emmanuel Macron i Angela Merkel, oświadczyli, że wybory zorganizowane przez separatystów podważają integralność i suwerenność Ukrainy. Według źródeł unijnych w poniedziałek nie zapadną jednak żadne decyzje ws. ewentualnych sankcji.
W planie spotkania szefów dyplomacji jest za to przegląd najnowszych wydarzeń na Ukrainie, w tym w jej wschodniej części i na Morzu Azowskim.
Kijów liczy na sankcje ze strony UE w związku z działalnością Rosji na Morzu Azowskim, gdzie od kilku miesięcy zatrzymywane są statki zmierzające do ukraińskich portów. Źródła unijne podkreślały w piątek, że działalność ta zwiększa koszty nie tylko dla ukraińskich statków, ale też jednostek pływających pod banderami krajów unijnych.
Rosja zaczęła stosować nowy system inspekcji statków towarowych płynących z ukraińskich portów na Morzu Azowskim lub zmierzających w ich kierunku pół roku temu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych