ew
Chiny, Stany Zjednoczone i Rosja mają obowiązek, by nie rozpoczynać wojen handlowych - powiedział w poniedziałek w Pekinie przewodniczący Rady Europejskiej Donald Tusk. Wezwał te trzy kraje do działań na rzecz zreformowania Światowej Organizacji Handlu (WTO).
Występując na konferencji prasowej podczas dorocznego szczytu ChRL-UE Tusk zaznaczył, że "jest jeszcze czas, aby zapobiec konfliktom i chaosowi". Podkreślił, że WTO potrzebuje nowych przepisów m.in. dotyczących transferu technologii.
Premier Chin Li Keqiang zapewnił, że jego kraj chce dążyć do bardziej zrównoważonego handlu z Unią Europejską. ChRL potrzebuje postępu w negocjacjach z UE, a obie strony powinien łączyć cel szybkiego zawarcia porozumień - dodał.
We wczesnych godzinach popołudniowych w Helsinkach mają rozpocząć się rozmowy między prezydentem USA Donaldem Trumpem a rosyjskim przywódcą Władimirem Putinem.
W niedzielę Tusk napisał na Twitterze, że UE i USA to najlepsi przyjaciele, a "ktokolwiek mówi, że jesteśmy wrogami, rozpowszechnia fake newsy". Wcześniej Trump powiedział, że UE to wróg, jeśli chodzi o handel.
Zapowiadając szczyt w stolicy Finlandii Biały Dom wskazał, że przywódcy omówią relacje pomiędzy USA i Rosją i kwestie dotyczące bezpieczeństwa narodowego. Strona rosyjska zapowiadała, że tematem rozmów Putina z Trumpem będą relacje obu krajów i główne problemy międzynarodowe.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych