pc
Prezydenci USA i Turcji Donald Trump i Recep Tayyip Erdogan rozmawiali w środę przez telefon ws. zajęcia przez rosyjskie służby graniczne ukraińskich okrętów w pobliżu Krymu i wyrazili głębokie zaniepokojenie incydentem - powiadomiła rzeczniczka Białego Domu.
"Prezydent (Trump) rozmawiał dzisiaj przez telefon z prezydentem Erdoganem. Obaj przywódcy wyrazili głębokie zaniepokojenie incydentem w Cieśninie Kerczeńskiej i ciągłym przetrzymywaniem ukraińskich okrętów i członków załogi" - oświadczyła Sarah Sanders.
Kancelaria tureckiego prezydenta podała, że prezydenci omawiali kwestię napięć między Rosją i Ukrainą. Erdogan poinformował amerykańskiego prezydenta o szczegółach rozmów telefonicznych z prezydentem Rosji Władimirem Putinem i prezydentem Ukrainy Petrem Poroszenką. Jak podali przedstawiciele kancelarii Erdogana, prezydent "wysłuchał obu stron" i wyraził zaniepokojenie Turcji sporem na Morzu Czarnym, który wywołał widmo poważnego konfliktu.
Przywódcy USA i Turcji omawiali również stosunki dwustronne i uzgodnili, że spotkają się w czasie szczytu G20 pod koniec tego tygodnia w Buenos Aires.
W niedzielę trzy niewielkie ukraińskie okręty wojskowe - holownik Jany Kapu i małe kutry opancerzone Berdiańsk i Nikopol - zostały zatrzymane przez siły specjalne Rosji w rejonie Cieśniny Kerczeńskiej łączącej Morze Azowskie z Czarnym. Okręty płynęły z Odessy do Mariupola, ukraińskiego portu nad Morzem Azowskim. Rosjanie staranowali holownik i ostrzelali jednostki. Ranne zostały według Rosjan trzy osoby, a według strony ukraińskiej - sześć. Okręty zostały odholowane do Kerczu na Krymie, a ich załoga - zatrzymana.
Rosja twierdzi, że ukraińskie okręty wpłynęły na jej wody terytorialne, czyli 12-milowy pas wód przybrzeżnych. Ukraińska marynarka wojenna ocenia, że jednostki dokonały tzw. nieszkodliwego przepływu, czyli dozwolonej przez prawo szybkiej i nieprzerwanej żeglugi przez morze terytorialne, a do samego ostrzelania okrętów doszło na wodach międzynarodowych.
Po niedzielnym ataku Ukraina ogłosiła stan wojenny.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych