pc
Rada Bezpieczeństwa przy bułgarskim rządzie przyjęła w środę stanowisko w sprawie konfliktu ukraińsko-rosyjskiego w Cieśninie Kerczeńskiej. Posiedzeniu Rady przewodniczył premier Bojko Borisow.
Według uczestników posiedzenia w wyniku konfliktu i zatrzymania ukraińskich okrętów oraz marynarzy doszło do niebezpiecznej eskalacji napięcia w regionie. Rada Bezpieczeństwa uważa, że działania ze strony Rosji były niedopuszczalne.
„W powszechnym interesie jest, by Federacja Rosyjska przejawiła wstrzemięźliwość, a napięcie zostało złagodzone na drodze dialogu. Wzywamy rosyjskie władze do natychmiastowego uwolnienia przejętych okrętów oraz ich załóg. Oczekujemy od Federacji Rosyjskiej, by szanowała wolność żeglugi w Cieśninie Kerczeńskiej zgodnie ze swymi zobowiązaniami na mocy istniejącego prawa międzynarodowego” – stwierdza się w stanowisku Rady, o którym informują służby prasowe bułgarskiego rządu.
Bułgaria będzie śledzić uważnie sytuację wraz z partnerami z UE i NATO - zapowiedzieli uczestnicy posiedzenia.
Wcześniej analogiczne stanowiska w tej sprawie wyrazili prezydent Bułgarii Rumen Radew i premier Bojko Borisow.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych