• <

Tranzyt i transport międzynarodowy zostają wyjęte spod dyrektywy o delegowaniu pracowników

pc

05.06.2018 10:20 Źródło: własne
Strona główna Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska Tranzyt i transport międzynarodowy zostają wyjęte spod dyrektywy o delegowaniu pracowników

Partnerzy portalu

Tranzyt i transport międzynarodowy zostają wyjęte spod dyrektywy o delegowaniu pracowników - GospodarkaMorska.pl

Przedmiotem głosowania w Komisji ds. Transportu (TRAN) były trzy raporty Europosłów Wim Van de Camp, Merja Kyllönen i Ismail Ertug dotyczące aspektów rynkowych i socjalnych Pakietu Mobilności – czasu pracy kierowców, delegowania w transporcie, a także dostępu do rynku.

Dla polskich przewoźników najważniejszym elementem głosowania była poprawka kompromisowa 6 dotycząca wyłączenia operacji transportu międzynarodowego spod dyrektywy o delegowaniu pracowników (PWD). Przyjęty został również kompromis dotyczący kabotażu wydłużający czas wykonywania operacji kabotażowych z 5 dni (proponowanych przez Komisję Europejską) do 7 dni.

Komisja TRAN przyjęła raport wyłączający transport międzynarodowy i tranzyt stosunkiem głosów 27 do 21 podczas wczorajszego głosowania.

Wynik głosowania w Komisji TRAN jest dobrą wiadomością dla branży transportowej ze wszystkich krajów Unii Europejskiej i wyważonym kompromisem uwzględniającym potrzeby zarówno kierowców, przewoźników, jak również organizacji nadzoru – komentuje Agata Boutanos z brukselskiego biura ZPP.

W następnych krokach powinniśmy się przygotować do głosowania plenarnego w Parlamencie Europejskim, a także uzyskania porozumienia w Trilogach tak szybko jak tylko będzie jednoznaczne stanowisko ze strony Rady UE.

Wczorajsze korzystne glosowanie w TRAN pozwoli uniknąć zastosowania przegłosowanej w zeszłym tygodniu rewizji dyrektywy dotyczącej delegowania pracowników do transportu. Aplikacja dyrektywy delegowania pracowników w stosunku do transportu oznaczałaby bezprecedensowe i nieuzasadnione obciążenia administracyjne dla przewoźników i całej branży logistycznej. Rezultat paradoksalnie nie prowadziłby do poprawienia warunków zatrudnienia pracowników a zamykania mikro, a także małych i średnich przedsiębiorstw, które nie mogłyby sprostać wymogom administracyjnym. Znacząco wzrosłyby również ceny transportu wszystkich towarów na terenie całej Europy.

Partnerzy portalu

legal_marine_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34250,00 $ tona 0,29% 25 maj
 Cynk 3749,00 $ tona -0,50% 25 maj
 Aluminium 2829,00 $ tona -1,77% 25 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.