ew
Rozmowy dotyczące zmian dyrektywy gazowej nie będą łatwe - ocenił w rozmowie z PAP minister energii Krzysztof Tchórzewski. Rewizja dyrektywy gazowej jest narzędziem dla zapewnienia zgodności gazociągu Nord Stream 2 z prawem Unii Europejskiej.
"Mamy taką sytuację, że na ostatnich decyzyjnych spotkaniach nawet 15 państw opowiedziało się za naszą propozycją, żeby przyspieszyć zmianę tej dyrektywy (dyrektywy gazowej - PAP). Najbardziej zaangażowane państwa w drugą stronę, jak między innymi Niemcy i Austria uważają, że to trzeba bardziej dopracować" - powiedział Tchórzewski.
"Teraz mamy prezydencję Austrii, więc będziemy rozmawiali. Biorąc pod uwagę, że Austria zgłaszała sprzeciw co do zmiany tej dyrektywy, to rozmowy nie będą łatwe" - dodał.
Minister zaznaczył jednocześnie, że pozycja Polski obecnie jest dużo lepsza niż dwa lata temu, kiedy zaczynały się rozmowy dotyczące zmiany dyrektywy gazowej.
Komisja Europejska przedstawiła propozycje nowelizacji dyrektywy gazowej w listopadzie 2017 roku. Regulacja ma jednoznacznie wskazać, że podmorskie części gazociągów na terytorium UE podlegają przepisom trzeciego pakietu energetycznego. Jeśli takie prawo byłoby faktycznie przyjęte, mogłoby zagrozić opłacalności projektu Nord Stream 2.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law