pc
Realizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego pozwoli szybciej poprawić komunikację kolejową pomiędzy regionami wewnątrz kraju - wskazał Bogdan Rzońca (PiS), szef sejmowej komisji infrastruktury w czwartek podczas debaty "Kiedy realnie w Polsce możemy uruchomić Kolej Dużych Prędkości?", zorganizowanej w Instytucie im. Lecha Kaczyńskiego.
"Powinniśmy rozwiązać problem z niedostępnością komunikacyjną niektórych regionów Polski. Centralny Port Komunikacyjny będzie taką okazją, bo z tego co wiem, szacuje się, że wraz z CPK powstanie 800 kilometrów nowych linii kolejowych.
"Będzie można skomunikować regiony Polski z tym miejscem (CPK - PAP). Musimy objaśnić ludziom, że budowa CPK nie jest po to, żeby przejść do historii, ale żeby szybko przez Polskę przejechać. CPK to jest inwestycja, która pociągnie Polskę w górę" - przekonywał.
Z Rzońcą zgodził się inny uczestnik debaty, prezes PKP SA Krzysztof Mamiński, który stwierdził, że wybudowanie 800 km nowych linii kolejowych w Polsce przy okazji powstawania CPK, to wydarzenie, o którym od dziesięcioleci nie słyszano w Polsce, gdyż linie kolejowe były likwidowane czy remontowane, ale nowe nie powstawały.
Zdaniem Jarosława Orlińskiego, dyrektora Departamentu Programów Infrastrukturalnych w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju na budowie CPK mogą skorzystać polskie firmy, zwłaszcza budowlane.
"Dla nas również powinno być ważne, abyśmy tak budowali to przedsięwzięcie (CPK - PAP), aby nasz sektor budowlany mógł skorzystać" - powiedział Orliński.
Raportowanie ESG – nowe obciążenia finansowe dla przedsiębiorców i brak polskich regulacji
Nowi wiceprezesowie w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego
Bandera, armator, wynagrodzenie - marynarskie podatki w praktyce
Ubezpieczenia Kadłuba i Maszyn (Hull & Machinery) – podstawowe ryzyka morskie jednostek pływających
Krzysztof Trofiniak prezesem Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A.