ew
Ropa w USA słabo zakończy ten tydzień - staniała już o 4,1 proc. Na rynkach paliw są obawy o rosnącą produkcję ropy w USA z łupków i o plany taryf celnych prezydenta Donalda Trumpa, które mogą negatywnie wpłynąć na sektor naftowy - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na kwiecień na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 60,97 USD, po zniżce o 2 centy.
Brent w dostawach na maj na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie drożeje o 7 centów do 63,90 USD za baryłkę.
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział w czwartek w Białym Domu, że wprowadzi w przyszłym tygodniu cła na import stali i aluminium; ma to pomóc amerykańskim firmom, które - według prezydenta - ucierpiały przez niesprawiedliwe umowy handlowe.
Import stali ma być objęty podatkiem w wysokości 25 proc., a aluminium - 10 proc.
Prezydent poinformował, że zdecydował się na nałożenie ceł, gdyż Stany Zjednoczone "potrzebują wspaniałych producentów stali i aluminium do celów obronnych".
Na rynkach są obawy, że może to wywołać globalną wojnę handlową. Na dodatek cła mogą również podnieść koszty budowy nowych naftociągów do transportu ropy naftowej.
"W tym tygodniu ceny ropy ucierpiały z powodu wzrostu amerykańskich zapasów ropy i wyższej jej produkcji" - mówi Ahn Yea Ha, analityk rynku surowców w Kiwoom Securities Co.
"Również plany taryf celnych prezydenta Trumpa uderzyły w rynek, ale ceny ropy nie powinny z tego powodu mocniej spadać, bo kraje OPEC i Rosja wywiązują się z umowy o niższych dostawach surowca, co może wspierać ceny ropy" - dodaje.
W lutym ropa WTI staniała o 4,8 proc. Był to pierwszy miesięczny spadek notowań od sierpnia 2017 r.
W ciągu poprzednich 5 miesięcy - do końca stycznia 2018 r. - ropa zdrożała w USA o 37 procent.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych