ew
Jeszcze w tym roku stacje benzynowe z logo koncernu pojawią się na nowym środkowoeuropejskim rynku, w przyszłym - ciąg dalszy ekspansji - czytamy w piątkowym "Pulsie Biznesu".
Środkowoeuropejska ekspansja płockiego koncernu ma odbyć się przez czeską firmę Unipetrol - podaje "Rz".
"Analizujemy możliwości wejścia na nowe rynki w sąsiednich krajach. Na początek powinno to być kilkanaście stacji. Zakup w jednym z tych krajów byłby możliwy nawet jeszcze przed końcem roku. Trwają rozmowy" - powiedział "PB" Tomasz Wiatrak, wiceprezes Unipetrolu.
W grę wchodzić może przejęcie części stacji należących do jendnego z największych graczy na tamtejszym rynku. Potem stopniowo stan posiadania grupy Orlen ma się tam zwiększoć - informuje gazeta.
"Nasze stacje mogłyby tam funkcjonować pod logo Benziny, czyli czeskiej marki grupy detalicznej, lub pod logo Orlenu" - uważa wiceprezes Tomasz Wiatrak.
Bandera wygodna dla polskich armatorów i rządu. Jak przywrócić ją flocie handlowej?
Na oczach Zachodu rosyjska "flota-widmo" przewozi broń i ropę
Alarm dla portów. Potrzebna aktywizacja przemysłu Unii Europejskiej
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
SEA Europe: Czas na wspólną pracę na rzecz Europejskiej Strategii Przemysłu Morskiego
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy