ew
Uproszczenie systemu podatkowego oraz kontynuacja procesu uszczelniania VAT-u - to wyzwania rządu w tym roku - powiedział w piątek premier Mateusz Morawiecki. Dodał, że makroekonomiczne wyniki będą w tym roku "na pewno bardzo solidne".
"Program uproszczenia systemu podatkowego. To jest taki gąszcz różnych przepisów, który narastał przez 30 lat można powiedzieć, a wcześniej, w latach komunizmu też przecież nic dobrego z tych naszych przepisów nie wynikało. I rozwikłać te różne supełki gordyjskie na pewno nie będzie łatwo, ale to jest cel, który postawiłem przed Ministerstwem Finansów, przed panią minister, przed wiceministrami, żeby uprościć system podatkowy. To numer jeden" - mówił premier podczas konferencji prasowej w Piszu.
Jak dodał, drugim wyzwaniem jest kontynuacja procesu uszczelniania VAT-u.
"Wyeliminowanie przestępstw, patologii, karuzel VAT-owskich, które doprowadziło do tego, że w roku 2017 mamy 30 mld więcej z VAT-u. (...) Jest to wielkim polskim sukcesem. Te pieniądze mamy na cele społeczne, na 500 plus, również na inwestycje" - powiedział Morawiecki.
Jak tłumaczył szef rządu, wzrost gospodarczy cieszy szczególnie wtedy, kiedy oznacza też malejące bezrobocie i wyższe wynagrodzenia dla pracowników.
"I to jest cel numer jeden, żeby ludzie więcej zarabiali, żeby nasza polityka służyła rodzinom, tworzeniu miejsc pracy, godnych miejsc pracy i również oczywiście budowa mieszkań" - mówił.
"Jestem bardzo optymistyczny jeśli chodzi o wzrost gospodarczy w tym roku, wszystko idzie dobrze" - zaznaczył Morawiecki.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych