pc
Wszyscy ludzie przybywający do Europy na łodziach przez Morze Śródziemne z Afryki Północnej to w rzeczywistości emigranci zarobkowi, pozbawieni prawa do azylu w Unii Europejskiej - ocenił premier Czech Andrej Babisz w wywiadzie dla dziennika "Bild".
"To są migranci ekonomiczni, wszystko nielegalne. Młodzi ludzie, którzy nie uciekają przed wojną" - powiedział szef czeskiego rządu w rozmowie opublikowanej w niedzielę na portalu niemieckiej gazety.
Na uwagę, że w Afryce toczy się wiele konfliktów, np. w Somalii i Erytrei, Babisz odparł: "Byłem na miejscu, żeby zasięgnąć informacji. Oni (migranci - PAP) płacą 2000 do 5000 dolarów za podróż (do Europy)".
Jak powiedział, przemytnicy ludzi co roku za przerzucanie tych osób do Europy inkasują 5,7 mld dolarów. Nie wskazał, skąd ma takie dane.
Babisz podkreślił, że nie zgadza się na proponowany przez Komisję Europejską mechanizm rozdzielania między państwa Unii Europejskiej osób przybywających do Europy na łodziach z Afryki Północnej. UE powinna "pomagać tym ludziom w miejscu ich urodzenia" - powiedział.
"W kwestii migracji Europa nie może postępować inaczej niż Ameryka, Kanada czy Australia. Musimy też bronić cywilizacji, którą zbudowali nasi przodkowie, naszej kultury" - wskazał premier Czech.
Jak ocenił, przyszłoroczne wybory do Parlamentu Europejskiego pokażą, "co milcząca większość myśli o nielegalnej migracji".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych