pc
Posłowie połączonych komisji sejmowych; do Spraw Energii i Skarbu Państwa oraz Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa opowiedzieli się w poniedziałek za przyjęciem projektu nowelizacji ustawy ws. inwestycji w gazoporcie w Świnoujściu.
Posłowie obu komisji wysłuchali sprawozdania Podkomisji nadzwyczajnej o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu oraz niektórych innych ustaw.
Za przyjęciem projektu ustawy zagłosowało 28 posłów, nikt nie był przeciwko, czterech posłów wstrzymało się od głosu.
Zdaniem przewodniczącej podkomisji Anny Paluch (PiS), trzeba doprecyzować wcześniej uchwalone przepisy, a także przyspieszyć postępowania administracyjne, przygotowanie i realizację inwestycji w gazoporcie.
"Dotychczasowe rozwiązania prawne nie są wystarczające i nie pozwoliłyby wykonać wszystkich niezbędnych inwestycji w pożądanym terminie tak, żeby zapewnić stabilne i bezpieczne zaopatrzenie, a także przesyłanie gazu ziemnego" – powiedziała Paluch.
Podkreśliła, że celem rządu jest zapewnienie możliwości dostaw gazu ze źródeł alternatywnych do tych, z których korzystamy w przeważającej większości teraz, czyli rosyjskich, wynikających z kontraktu jamalskiego.
"Trzeba podjąć wszystkie działania, które umożliwią, żeby w 2022 r., kiedy wygaśnie kontrakt jamalski już go nie przedłużać" – stwierdziła.
Według niej, uniezależnienie Polski od dostaw gazu umożliwią inwestycje, które pozwolą na import gazu z nowych kierunków i rozprowadzanie go po kraju przez polski system przesyłowy.
Aby inwestycje były możliwe konieczna jest rozbudowa terminalu LNG w Świnoujściu, czyli zwiększenie jego przepustowości, umożliwienie świadczenia usług bunkrowania statków i przeładunku skroplonego gazu na "kontenery kolejowe" – mówiła Paluch. Jak dodała, istotne jest także połączenie Polski ze złożami gazu na norweskim szelfie kontynentalnym.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych