Marek Gróbarczyk, Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej uczestniczył w 4. polsko-czeskich konsultacjach międzyrządowych w Warszawie. Stronę czeską w tzw. stoliku transportowym reprezentował Dan Ťok, minister transportu Republiki Czeskiej. Przede wszystkim omawiano kwestie relacji dwustronnych Polski i Republiki Czeskiej.
Polskiej delegacji rządowej przewodniczyła pani premier Beata Szydło. Rozmowy szefowej rządu z premierem Republiki Czeskiej Bohuslavem Sobotką dotyczyły m.in. migracji w Europie, przygotowań do szczytu NATO w Warszawie oraz bieżącej współpracy dwustronnej – w tym spraw związanych z rozwojem żeglugi śródlądowej i gospodarki morskiej.
- Polska jest zdeterminowana, aby przywrócić Odrzańską Drogę Wodną do standardów międzynarodowej drogi wodnej co najmniej IV klasy żeglowności – powiedział minister Marek Gróbarczyk podczas rozmów ministrów odpowiedzialnych za inwestycje transportowe. Zapewnił, że niedawno powołane Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej jest w pełni otwarte na współpracę z partnerami Republiki Czeskiej odnośnie projektu Dunaj-Odra-Łaba. Poinformował także o przygotowywanej strategii rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce oraz o podjętych działaniach w celu ratyfikowania przez nasz kraj ONZ-etowskiej Konwencji AGN, dotyczącej europejskich dróg wodnych o międzynarodowym znaczeniu.
Strona czeska zapewniła o wsparciu działań polskiego rządu dotyczących przywrócenia żeglowności Odry, wyraziła zainteresowanie rozwojem polskich portów morskich oraz kształceniem studentów w polskich szkołach morskich w Gdyni i Szczecinie.
Obie strony przyznały z satysfakcją, iż współpraca jest intensywna, przynosząca oczekiwane rezultat. Zadeklarowały dalszą współpracę.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych