pc
PKN Orlen po wykupie 32,9 proc. akcji Grupy Lotos od Skarbu Państwa i ogłoszeniu wezwania na 66 proc. kapitału, w trzecim etapie przeprowadzi wymianę akcji i obejmie 100 proc. Grupy Lotos - poinformował w środę prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
"Zgodnie z listem intencyjnym zakładamy wykup od Skarbu Państwa 32,9 proc. akcji, potem wezwanie do 66 proc., a potem wymianę akcji czyli nabycie 100 proc. własności Lotosu" - powiedział prezes Obajtek w wywiadzie dla TVP Info.
Do tej pory PKN Orlen nie potwierdzał oficjalnie, że w trzecim etapie zakładana jest wymiana akcji i przejęcie 100 proc. kontroli na Grupą Lotos.
Obajtek pytany, jak przebiegają prace nad połączeniem z Grupą Lotos, zapewnił, że wszystko idzie zgodnie z planem. Zgodnie w wcześniejszymi informacjami, w ramach prowadzonego procesu prenotyfikacji, PKN Orlen przesłał w połowie sierpnia do Komisji Europejskiej komplet analiz dotyczących koncentracji.
Płocki koncern, który do końca listopada ma przekazać do Komisji Europejskiej wniosek o wyrażenie zgody na przejęcie Lotosu, rozpoczął już pierwsze rozmowy z przedstawicielami unijnych instytucji.
"Idziemy zgodnie z planem. Wczoraj miałem spotkanie z panią komisarz, realizujemy pewne ustalenia i analizy, robimy wszystko, żeby decyzja Komisji była w pierwszej połowie 2019 roku" - powiedział Obajtek.
Zgodnie z zakładanym przez PKN Orlen harmonogramem w trzecim kwartale 2019 roku, po uzyskaniu zgody Komisji Europejskiej, odbędzie się procedura związana z przejmowaniem Lotosu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych