• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

PAIH i Wrocław z nagrodą Emerging Europe Awards 2018

pc

28.06.2018 04:06 Źródło: PAP
Strona główna Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska PAIH i Wrocław z nagrodą Emerging Europe Awards 2018

Partnerzy portalu

PAIH i Wrocław z nagrodą Emerging Europe Awards 2018 - GospodarkaMorska.pl

Polska Agencja Inwestycji i Handlu została uznana za jedną z najlepszych agencji inwestycyjnych w Europie - zajęła trzecie miejsce w konkursie Emerging Europe Awards 2018. Wyróżniono też innych polskich uczestników, m.in. Wrocław, który wygrał w kategorii miejskiej strategii promocji inwestycyjnej.

Konkurs Emerging Europe Awards organizuje brytyjski think-tank Emerging Europe, który bada ekonomiczny oraz społeczny rozwój krajów Europy Wschodniej, a także wspiera region w napływie inwestycji zagranicznych. Co roku think-tank organizuje konkurs Emerging Europe Awards, nagradzając najbardziej aktywne agencje typu IPA (Investment Promotion Agencies). Do nagrody nominowane są także różnego typu organizacje, firmy czy lokalne samorządy odnoszące sukcesy w zakresie obsługi inwestorów.

"W 2018 roku jurorzy Emerging Europe Awards szczególnie docenili polskich uczestników konkursu" - czytamy w środowym komunikacie.

W kategorii Agencji Inwestycyjnych (tzw. IPAs) doceniono Polską Agencję Inwestycji i Handlu, przyznając jej trzecie miejsce w rankingu dwudziestu trzech agencji typu IPAs z regionu. Najwyższe podium zajęła Invest Lithuania, która uzyskała najwięcej punktów w ramach sześćdziesięciu ocenianych kryteriów. Natomiast wśród najlepszych projektów typu BIZ nominowana była m.in. inwestycja JP Morgan, obsługiwana przez PAIH - poinformowała Agencja.

"Kolejne wyróżnienia dla PAIH świadczą o tym, że środowisko biznesowe dostrzega i docenia nasz wysiłek" – skomentował, cytowany w komunikacie, wiceprezes PAIH Wojciech Fedko.

Poza nagrodami dla agencji inwestycyjnych przyznano również, jak podano, wyróżnienia dla środowiska biznesowego.

"Wrocław otrzymał pierwsze miejsce w kategorii miejskiej strategii promocji inwestycyjnej, wygrywając z dziewięcioma kontrkandydatami do tytułu, w tym Lublinem, Katowicami oraz Poznaniem. Natomiast globalnym championem roku został polski producent autobusów Solaris, którego eksport stanowił około 70 proc. sprzedaży w 2017 roku" - czytamy. 

Partnerzy portalu

legal_marine_mateusz_romowicz_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.