ew
Szansę na połączenie Orlenu z Lotosem oceniam na 95 procent. Jesteśmy bardzo zdeterminowani, wszystko idzie w tym kierunku - powiedział w środę w "Radiu Gdańsk" prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Dodał, że połączenie obu koncernów będzie dobre zarówno dla PKN, Grupy Lotos, ale także i bezpieczeństwa państwa.
"Jest to dobre dla Pomorza (…) takie fuzje przeprowadzono w wielu krajach i z korzyścią. Właścicielem pakietu większościowego Lotosu jest Skarb Państwa. Zmienia się tylko, że właścicielem będzie Polski Koncern Naftowy i nadal Lotos zostaje na Wybrzeżu, tu będą płacone podatki, będą podległe firmy – więc dla Wybrzeża nie zmienia się nic w tym zakresie" - zapewnił.
Podkreślił, że "takie synergie doprowadzają do większego rozwoju". "To nie jest kwestia, że my zabierzemy aktywa Lotosu i je gdzieś przeniesiemy - nie. Lotos po prostu nadal będzie. Będzie jako Lotos, marka nie zniknie - tłumaczył.
"PKN nabył Unipetrol w 2005 na terenie Czech skonsolidował tam rynek paliwowy i petrochemiczny. Czy zmieniła się tam nazwa, czy te firmy zostały zamknięte, a Unipetrol ma 11 innych zależnych firm? Nie, to wszystko zostało w tym samym miejscu. Również swego czasu nabyliśmy Anwil. Czy coś się zmieniło w Anwilu? Czy z Włocławka poszły podatki? Nie" - wyjaśnił Obajtek.
Dodał, że nie są też zasadne obawy o utratę miejsc pracy w Grupie Lotos. Zaznaczył, że nic nie zmieni się także w sprawach sponsoringowych i marketingowych prowadzonych przez GL np. w sporcie i kulturze. "Decyzje będą zapadały w Gdańsku" - nadmienił.
27 lutego br. PKN Orlen poinformował o podpisaniu ze Skarbem Państwa listu intencyjnego w sprawie przejęcia przez PKN Orlen kontroli kapitałowej nad Grupą Lotos. Prezes PKN Orlen szacował wtedy, że ze względów formalnych, m.in. konieczności uzyskania niezbędnych zgód, proces przejęcia Lotosu potrwa kilkanaście miesięcy. Aktualnie trwa proces badania due diligence Grupy Lotos.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych