pc/infowire.pl
Kryptowaluty rewolucjonizują świat finansów. Czy oparty na tradycyjnym pieniądzu, scentralizowany system płatniczy może przestać istnieć? Niewykluczone, że tak, ponieważ coraz więcej z nas ceni sobie możliwość dokonywania płatności bez nadzoru i udziału banków czy innych pośredników – za pomocą wykorzystywanej przy transakcjach kryptowalutowych technologii blockchain.
System płatniczy oparty na bitcoinie (lub innej kryptowalucie) od tradycyjnego systemu płatniczego w zasadniczy sposób odróżnia to, że nie jest on regulowany ani nadzorowany przez banki, jest zdecentralizowany. To sami użytkownicy decydują o jego ewentualnych zmianach. Druga istotna różnica polega na tym, że w systemie blockchainowym w procesie dokonywania transakcji nie uczestniczą żadni pośrednicy. Wszystko odbywa się między użytkownikami.
– Technologia blockchain na pewno zmieni zupełnie system finansowy, który znamy teraz […]. W moim mniemaniu będzie on zastąpiony przez kryptowaluty, przez technologię blockchain, chociażby dlatego, że jest ona tańsza i szybsza – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Magdalena Gołębiewska, country manager w firmie Luno. W powszechnym użyciu nie będzie wtedy prawdopodobnie bitcoina, który zapoczątkował rewolucję, ale będą inne kryptowaluty. Wynika to m.in. z opóźnienia w realizacji transakcji bitcoinowych w technologii blockchain – ich akceptacja trwa nawet kilka minut.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych