pc
Korea Płn. uzna blokadę morską za "wypowiedzenie wojny" i jeśli zostanie ona nałożona przez USA, to podejmie "bezlitosne" działania obronne – podała w czwartek rządowa agencja KCNA, powołując się na rzecznika resortu spraw zagranicznych.
Według rzecznika blokada taka byłaby "bezmyślnym pogwałceniem" godności i suwerenności Korei Północnej.
Prezydent USA Donald Trump podejmuje "skrajnie niebezpieczne, wielkie kroki prowadzące do wojny nuklearnej", rozważając nałożenie blokady na Koreę Północną - podała KCNA.
"Jeżeli Stany Zjednoczone i ich poplecznicy będą próbować przeforsować blokadę morską przeciw naszemu krajowi, uznamy to za wypowiedzenie wojny i odpowiemy za pomocą bezlitosnych środków samoobrony, tak jak wielokrotnie ostrzegaliśmy" - pisze agencja.
Reuters podkreśla, że nie jest jasne, na jakiej podstawie Pjongjang obawia się, że krajowi grozi blokada morska, ponieważ nie sposób połączyć tej koncepcji z groźbami sankcji, o których wspominał Waszyngton.
Wcześniej w czwartek, powołując się na anonimowe źródło dyplomatyczne, Bloomberg podał, że zastępca sekretarza generalnego ONZ ds. politycznych ONZ Jeffrey Feltman wrócił z Korei Płn. głęboko zaniepokojony brakiem szans na zatrzymanie zbrojeń atomowych Pjongjangu, który w jego ocenie nie chce obecnie negocjować.
Feltman ocenił, że reżim Kim Dzong Una nie będzie skłonny prowadzić negocjacji, dopóki jego program zbrojeniowy nie rozwinie się na tyle, by skutecznie pełnić funkcję odstraszającą.
Feltman odwiedził Koreę Północną po przeprowadzeniu przez ten kraj pod koniec listopada próby swej najbardziej zaawansowanej jak dotąd międzykontynentalnej rakiety balistycznej (ICBM). Pjongjang ogłosił, że jest w stanie dokonać ataku atomowego na całe terytorium USA. Eksperci mają jednak wątpliwości, czy reżim potrafi już na tyle zminiaturyzować ładunek jądrowy, by umieścić go na takiej rakiecie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych