W środę Komisja Europejska zatwierdziła Program Interreg V-A Polska – Dania – Niemcy – Litwa – Szwecja (Południowy Bałtyk) 2014-2020. Program ma na celu zintensyfikowanie zielonego i niebieskiego wzrostu poprzez wspólne działania instytucji z regionów usytuowanych wokół południowej części Morza Bałtyckiego. Wsparcie w ramach Programu otrzyma branża morska (sektor niebieski) oraz działania i idee przyczyniające się do zrównoważonego wykorzystania zasobów naturalnych (sektor zielony).
Współfinansowane będą działania z zakresu wzmacniania innowacyjności przedsiębiorstw na arenie międzynarodowej, ochrony i promocji dziedzictwa naturalnego i kulturalnego, transferu „zielonych” technologii, zrównoważonego transportu, rozwoju rynku pracy oraz współpracy międzyinstytucjonalnej. Na realizację Programu Południowy Bałtyk zostanie przeznaczone ponad 82 mln euro z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Kto może ubiegać się o środki
O dofinansowanie w ramach Programu Południowy Bałtyk mogą ubiegać się projekty zrzeszające partnerów z minimum dwóch państw zaangażowanych w jego wdrażanie. Mogą to być m.in. władze lokalne i regionalne, uczelnie wyższe, organizacje pozarządowe, izby handlowe czy przedsiębiorstwa transportu publicznego.
Prace nad ogłoszeniem naborów wniosków
Obecnie Instytucja Zarządzająca (Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju), wraz z Instytucjami Krajowymi z Danii, Litwy, Niemiec i Szwecji oraz podmiotami zaangażowanymi w przygotowanie programu kontynuują prace nad pozostałymi dokumentami, które umożliwią ogłoszenie pierwszego naboru wniosków. Posiedzenie pierwszego Komitetu Monitorującego Programu, na którym zapadnie decyzja o terminie pierwszego naboru wniosków, odbędzie się 1-2 października 2015 r. w Gdańsku.
Szczegółowe informacje na temat Programu Południowy Bałtyk dostępne są na stronie programu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych