ew
Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Marosz Szefczovicz poinformował w piątek w Brukseli, że wysłał list do władz Rosji i Ukrainy, by w najbliższych tygodniach rozpocząć trójstronne rozmowy o przyszłości ukraińskiego systemu tranzytowego przesyłu gazu.
Kijów obawia się, że wraz z wygaśnięciem umowy na tranzyt rosyjskiego gazu, Moskwa zacznie dostarczać gaz do UE z pominięcie Ukrainy, poprzez Nord Stream 1 i planowany Nord Stream 2.
Szefczovicz podkreślił na brukselskiej konferencji, że aby utrzymać tranzyt gazu przez Ukrainę, potrzebne jest rozpoczęcie trójstronny rozmów UE-Rosja-Ukraina. „Tak szybko, jak to możliwe, tak żebyśmy osiągnęli porozumienie o tranzycie po 2019 roku. Dlatego na początku tygodnia wysłałem list do władz Ukrainy i Rosji, proponując im rozpoczęcia rozmów w nadchodzących tygodniach” – powiedział wiceszef KE. Dodał, że tym „procesem” zainteresowane są też Francja i Niemcy.
Szefczovicz bierze udział w konferencji "Europa Środkowo-Wschodnia jako brama gazowa do Europy", zorganizowanej przez Stałe Przedstawicielstwo RP przy UE oraz przedstawicielstwo Ukrainy przy UE, we współpracy z Komisją Europejską i przedstawicielstwem USA przy UE.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych