pc/MR
W czwartek wykonano kolejny krok na drodze do zacieśnienia współpracy gospodarczej między Chinami a Polską. Okazją do tego było Polsko-Chińskie Forum „Pasa i Szlaku” ds. Współpracy Infrastrukturalnej, zorganizowane w Warszawie. Słowo wstępne wygłosił Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister rozwoju i finansów.
– Od dwóch lat oba kraje stają się sobie bliższe. Dzisiejsze spotkanie potwierdza, że Polska jest częścią inicjatywy „Pasa i Szlaku”, z kolei strona chińska wyraziła chęć wspierania polskiego rządu w różnych inicjatywach, takich jak budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego – powiedział Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister rozwoju i finansów.
– Chiny to Państwo Środka, Polska leży w środku Europy. Polska dla Chin, a Chiny dla Polski stają się „złotym środkiem” w drodze do budowania dużych infrastrukturalnych projektów – podsumował wicepremier.
Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister rozwoju i finansów, wspólnie z Zhang Dejiangiem, przewodniczącym Parlamentu ChRL (Stałego Komitetu Ogólnochińskiego Posiedzenia Przedstawicieli Ludowych) oraz Markiem Kuchcińskim, marszałkiem sejmu RP, otworzyli Polsko-Chińskie Forum „Pasa i Szlaku” ds. Współpracy Infrastrukturalnej. Organizatorem wydarzenia była Polska Agencja Inwestycji i Handlu z Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju.
Wśród gości i prelegentów forum znaleźli się: Zhang Dejiang (Przewodniczący Stałego Komitetu Ogólnochińskiego Posiedzenia Przedstawicieli Ludowych – OPPL), Wang Chen (Wiceprzewodniczący Stałego Komitetu OPPL), Fu Ying (Dyrektor Komitetu ds. Zagranicznych OPPL), Zhang Yesui (Wiceminister Spraw Zagranicznych ChRL), Xu Jian (Ambasador ChRL w Polsce). Stronę polską reprezentowali: Marek Kuchciński (Marszałek Sejmu), Mateusz Morawiecki (Wicepremier, Minister Finansów i Rozwoju), Grzegorz Czelej (Senator RP, Przewodniczący Polsko-Chińskiej Grupy Parlamentarnej), Mikołaj Wild (Pełnomocnik Rządu ds. Budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego) i Krzysztof Senger (Wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu). Organizatorzy szacują, że w forum uczestniczyło ponad 200 osób reprezentujących polskie i chińskie przedsiębiorstwa.
Ożywioną współpracę między Chinami a Polską otworzyła wizyta prezydenta Andrzeja Dudy w ChRL w listopadzie 2015 roku. Następnie prezydent Xi Jinping w czerwcu 2016 roku odwiedził Polskę. Dwa miesiące temu z wizytą do Chin udała się premier Beata Szydło. W składzie polskiej delegacji, towarzyszącej premier, znalazł się m.in. Adam Hamryszczak, wiceminister rozwoju. Seria wizyt na najwyższym szczeblu w tak krótkim odstępie czasu, w efekcie których podpisano ponad 40 strategicznych umów i porozumień, udowadnia, że obu stronom zależy na zacieśnianiu współpracy.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych