pc
Czwartkowy protest Sabriny Moh, przedstawicielki socjalistycznego gabinetu Pedro Sancheza w Melilli, nasilił konflikt nowego rządu z miejscowymi władzami Melilli i hiszpańską policją w sprawie przyjmowania nielegalnych imigrantów.
Moh oskarżyła lokalne władze o bezprawne wydalenie z Hiszpanii ośmiu Afrykanów.
Jak poinformował w piątek dziennik ABC, Moh potwierdziła, że służby graniczne przekazywały władzom Maroka afrykańskich migrantów krótko po przekroczeniu przez nich nielegalnie granicy.
Winą za proceder tzw. zwrotu i migrantów "na gorąco" Moh oskarżyła swojego poprzednika na stanowisku, tzw. delegata rządu Hiszpanii w Melilli Abdelmalika Al-Barkaniego. Urzędnik ten sprawował swą funkcję z nadania centroprawicowego gabinetu Mariano Rajoya.
Według Moch Al-Barkani miał zgodzić się na przekazanie przez hiszpańską policję władzom Maroka ośmiu z 13 afrykańskich migrantów, którzy 17 czerwca dotarli łodzią na położone koło Melilli hiszpańskie wyspy Chafarinas.
Al-Barkani odrzucił oskarżenia Moh twierdząc, że deportacja Afrykanów odbyła się zgodnie z hiszpańsko-marokańskim porozumieniem z 1992 r. o odsyłaniu nielegalnych imigrantów do kraju, z którego przybyli. Dodał, że na natychmiastowe wydalenie ośmiu Afrykańczyków otrzymał wcześniej zgodę nowego ministra spraw wewnętrznych Fernando Grande-Marlaski.
Al-Barkaniego poparł już premier rządu Melilli Juan Jose Imbroda. Stwierdził on, że gabinet Sancheza prowadzi "niespójną" politykę migracyjną.
Wcześniej, 15 czerwca Imbroda zagroził, że w sytuacji planowanego przez rząd Sancheza usuwania drutów kolczastych z marokańsko-hiszpańskiej granicy, Melilla będzie kierować wszystkich nielegalnych migrantów do Hiszpanii kontynentalnej.
Plan usuwania zasieków ze szczytu ogrodzeń w Ceucie i Melilli skrytykowały wcześniej także dwa największe syndykaty policyjne w Hiszpanii SUP i AUGC. Według nich posunięcie to może doprowadzić jedynie do "efektu przyzywania" kolejnych afrykańskich migrantów, którzy i tak już masowo i regularnie próbują przekraczać marokańsko-hiszpańską granicę.
Sceptyczne wobec planu usunięcia drutu kolczastego są również służby Maroka. Policja tego kraju wskazuje na "szybko rosnącą liczbę migrantów" próbujących lądem i morzem dostać się na terytorium Hiszpanii.
Według szacunków służb Maroka i Hiszpanii tylko w maju br. próbę dostania się drogą morską na Półwysep Iberyjski podjęło 3400 afrykańskich migrantów.
W pierwszych dniach po zaprzysiężeniu rządu Pedro Sancheza szef hiszpańskiego MSW zapowiedział, że wśród priorytetów nowego gabinetu będzie m.in. większa troska o solidarność z migrantami docierającymi do Europy.
We wtorek Grande-Marlaska ogłosił, że Madryt zwróci się do Brukseli o przywrócenie w UE obowiązkowych kwot relokacji uchodźców. Obowiązywały one od 2015 do 2017 w większości państw unijnych.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych