PMK
W Turku w Finlandii odbyły się targi poświęcone przemysłowi morskiemu NaviGate - The Maritime Expo. W jednej z towarzyszących imprez, seminarium pt. „Let`s create a Polish-Finnish Maritime Business Bridge", nasze miasto reprezentowała wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki Katarzyna Gruszecka-Spychała.
W dniach 18-19 maja 2016 w fińskim mieście Turku odbyły się targi NaviGate - The Maritime Expo. Impreza poświęcona była szeroko pojętemu sektorowi morskiemu i obejmowała m.in. takie zagadnienia jak R&D, edukację i szkolenia, sektor ICT, nowe rozwiązania w energetyce i produkcję urządzeń. W targach uczestniczyło ponad 150 wystawców fińskich i zagranicznych pracujących i współpracujących z sektorem morskim.
W ramach wydarzenia odbyło się także seminarium biznesowe pod tytułem „Let`s create a Polish-Finnish Maritime Business Bridge", zorganizowane przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Helsinkach. Miało ono na celu promocję Polski, polskich przedsiębiorców, Specjalnych Stref Ekonomicznych i polskich miast jako rzetelnych i innowacyjnych partnerów gospodarczych w szeroko rozumianym przemyśle morskim. W spotkaniu uczestniczyli także przedstawiciele naszego miasta z prezydent Gdyni ds. gospodarki, Katarzyną Gruszecką-Spychałą, na czele. Zaprezentowała ona potencjał Gdyni w kontekście wzajemnej współpracy polsko-fińskiej w przemyśle morskim.
Seminarium pokazało polski potencjał oraz możliwości współpracy gospodarczej i wymiany handlowej z Finlandią. Umożliwiło także rozmowy biznesowe B2B między licznymi przedstawicielami polskich i fińskich firm oraz instytucji.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych