pc/gdynia.pl
Baltic Meeting Point to nowe międzynarodowe forum w Karlskronie, organizowane w tym roku po raz pierwszy. Inicjatywa zakłada wspieranie współpracy, rozwoju biznesowego, networkingu, nauki i wzajemnego zrozumienia między miastami siostrzanymi Karlskrony i członkami międzynarodowego porozumienia Baltic Sail. Na forum nie mogło zabraknąć również Gdyni.
Wydarzenie odbywa się w tym roku między 2 a 4 sierpnia, a w przyszłych latach ma przybrać formułę corocznych spotkań. Tegoroczne forum, w ramach dyskusji, prezentacji i warsztatów w grupach, skupia się m.in. na rozwoju biznesowym oraz współpracy parków naukowych, turystyce, przyszłości regionu Morza Bałtyckiego i zrównoważonym rozwoju.
Jednym z głównych jego zadań jest również wyznaczenie kluczowych osób i organizacji, które będą współdziałać przy realizacji długoterminowych projektów skoncentrowanych na rozwoju przez współpracę. Z ramienia Gdyni miasto w Karlskronie reprezentuje wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała. W rozmowach, oprócz władz samorządowych, uczestniczą również przedstawiciele parków naukowych, Uniwersytetu Technicznego Bleckinge, StenaLine czy reprezentanci gminy Karlskrona.
– Nie mogło nas zabraknąć w Karlskronie. Gdynia jest liczącym się ośrodkiem w regionie Morza Bałtyckiego, a właśnie tutaj zebrały się reprezentacje, m.in. takich miast, jak Kłajpeda, Rostock czy Bałtijsk. Naszą współpracę chcemy rozwijać na poziomie gospodarczym, kulturalnym i naukowym. Ale równie ważna jest dla nas wymiana pomysłów i dobrych praktyk dotyczących wspierania przedsiębiorczości, mobilności czy przyciągania nowych mieszkańców. Liczę na to, że kolejne zdobyte kontakty przełożą się na konkretne projekty – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Baltic Meeting Point odbywa się w trakcie Karlskrona Archipelago, corocznego festiwalu, którego celem jest zaprezentowanie atutów turystycznych Karlskrony. Różnego rodzaju wydarzenia promujące miasto przyciągają w tym czasie ponad 100 000 widzów.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych