pc/gdynia.pl
Baltic Meeting Point to nowe międzynarodowe forum w Karlskronie, organizowane w tym roku po raz pierwszy. Inicjatywa zakłada wspieranie współpracy, rozwoju biznesowego, networkingu, nauki i wzajemnego zrozumienia między miastami siostrzanymi Karlskrony i członkami międzynarodowego porozumienia Baltic Sail. Na forum nie mogło zabraknąć również Gdyni.
Wydarzenie odbywa się w tym roku między 2 a 4 sierpnia, a w przyszłych latach ma przybrać formułę corocznych spotkań. Tegoroczne forum, w ramach dyskusji, prezentacji i warsztatów w grupach, skupia się m.in. na rozwoju biznesowym oraz współpracy parków naukowych, turystyce, przyszłości regionu Morza Bałtyckiego i zrównoważonym rozwoju.
Jednym z głównych jego zadań jest również wyznaczenie kluczowych osób i organizacji, które będą współdziałać przy realizacji długoterminowych projektów skoncentrowanych na rozwoju przez współpracę. Z ramienia Gdyni miasto w Karlskronie reprezentuje wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała. W rozmowach, oprócz władz samorządowych, uczestniczą również przedstawiciele parków naukowych, Uniwersytetu Technicznego Bleckinge, StenaLine czy reprezentanci gminy Karlskrona.
– Nie mogło nas zabraknąć w Karlskronie. Gdynia jest liczącym się ośrodkiem w regionie Morza Bałtyckiego, a właśnie tutaj zebrały się reprezentacje, m.in. takich miast, jak Kłajpeda, Rostock czy Bałtijsk. Naszą współpracę chcemy rozwijać na poziomie gospodarczym, kulturalnym i naukowym. Ale równie ważna jest dla nas wymiana pomysłów i dobrych praktyk dotyczących wspierania przedsiębiorczości, mobilności czy przyciągania nowych mieszkańców. Liczę na to, że kolejne zdobyte kontakty przełożą się na konkretne projekty – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Baltic Meeting Point odbywa się w trakcie Karlskrona Archipelago, corocznego festiwalu, którego celem jest zaprezentowanie atutów turystycznych Karlskrony. Różnego rodzaju wydarzenia promujące miasto przyciągają w tym czasie ponad 100 000 widzów.
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi
Sea Cargo Charter rozszerza swoją działalność aby przyspieszyć dekarbonizację żeglugi