pc/prs.pl
PRS Certyfikacja uruchomił kolejny program certyfikacji w obszarze systemów zarządzania – FSSC 22000. To model certyfikacji przeznaczony do stosowania przez wszystkie organizacje, niezależnie od wielkości i formy prawnej, funkcjonujące w całym łańcuchu dostaw żywności i pasz.
FSSC 22000 opiera się na wymaganiach ISO 22000, ISO/TS 22003, specyfikacjach technicznych dla poszczególnych sektorowych programów wstępnych (PRP), takich jak: produkcja żywności, pasz, opakowań, produkcja rolna, catering czy magazynowanie i logistyka oraz na wymaganiach dodatkowych, jak obrona żywności, przeciwdziałanie zafałszowaniom żywności czy zasady postępowania z alergenami. Standard kładzie nacisk na produkcję bezpiecznej żywności w miejscu konsumpcji, jak również kulturę bezpieczeństwa żywności w organizacji i jest uznawany przez Globalną Inicjatywę Bezpieczeństwa Żywności GFSI (Global Food Safety Initiative) na równi z BRC i IFS.
Certyfikacja wg FSSC 22000 umożliwia wykorzystanie standardu do spełnienia wymagań globalnych sieci handlowych czy wiodących firm spożywczych w ramach jednego, uznanego międzynarodowo systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności w całym łańcuchu dostaw. Wiele korzyści wynikających z certyfikacji FSSC 22000 jest realizowanych poprzez obniżenie kosztów produkcji, zwrotów, przeróbek czy reklamacji klientów.
PRS zacgęca przetwórców żywności oraz producentów dodatków funkcjonalnych dla przemysłu spożywczego, do certyfikacji na zgodność z FSSC 22000. Skuteczne systemy zarządzania i niezależna certyfikacja są kluczowymi czynnikami skutecznej kultury bezpieczeństwa żywności.
Więcej informacji o programie FSSC 22000 tutaj.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law