pc
W przyszłym roku odbędzie się pierwszy przegląd obowiązywania Konstytucji Biznesu, który będziemy przeprowadzać co roku - zapowiedziała w wywiadzie z "Rzeczpospolitą" szefowa MPiT Jadwiga Emilewicz. Zadeklarowała też gotowość do dalszego otwarcia granic dla pracowników spoza Polski.
Szefowa MPiT pytana była w czwartkowym wywiadzie z "Rzeczpospolitą" m.in. o chęć inwestowania rodzimych przedsiębiorców. Minister podkreśliła, że chce, by prowadzenie działalności gospodarczej było "stabilne i pewne". "Dużą wagę przykładamy do realnego wejścia w życie nowych przepisów. Stosowanie wielu z nich zależy bowiem finalnie od urzędnika skarbowego czy gminnego" - powiedziała.
Pytana o to, co można z tym zrobić, Emilewicz odparła: "Odwiedzamy mniejsze miasta i spotykamy się nie tylko z przedsiębiorcami, ale i z urzędnikami, tłumacząc, co ustawodawca miał na myśli, np. kiedy pisał o rozstrzyganiu na korzyści przedsiębiorcy czy o tym, ze brak odpowiedzi do 30 dni oznacza zgodę".
"Zakończyliśmy pierwszy etap wyjazdów, na jesieni kolejna tura. Mam nadzieję, że skutki wprowadzonych przez nas zmiana zobaczymy już niedługo. W przyszłym roku odbędzie się pierwszy przegląd obowiązywania Konstytucji Biznesu, który będziemy przeprowadzać o roku" - zapowiedziała. "Innym przykładem jest nasza inicjatywa zebrania ograniczeń biurokratycznych. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy pytaliśmy wszystkie ministerstwa o to, w jakich obszarach mogłyby zmniejszyć uciążliwości administracyjne" - dodała minister.
Na uwagę, że w Polsce jest problem z "rękami do pracy", minister odparła, że resort zdaje sobie z tego sprawę. "Jesteśmy gotowi, żeby jeszcze bardziej otworzyć granice dla pracowników spoza Polski, oczywiście w bezpieczny sposób. Chcemy też wyjść naprzeciw postulatom przedsiębiorców, którzy chcą dłuższych pozwoleń na pracę" - zadeklarowała.
Minister zapowiedziała również, że jesienią gotowy będzie projekt ustawy dotyczący zatorów płatniczych. "Zakończyliśmy konsultacje z przedsiębiorcami tzw. zielonej księgi, w której przedstawiliśmy propozycje stosowane w różnych krajach" - powiedziała minister. Zwróciła uwagę, że "rozwiązania nie są takie oczywiste". "Prostota podpowiadałaby: mamy zator płatniczy, wprowadzamy kary administracyjne dużo wyższe niż dzisiaj i uproszczoną egzekucję. Tylko że przedsiębiorcy chcą elastyczności we współpracy ze swoimi stałymi kontrahentami, nawet wtedy, gdy wiedzie im się gorzej. Nie możemy więc wylać dziecka z kąpielą" - podkreśliła.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law