W poniedziałek doszło do oficjalnej inauguracji programu Południowy Bałtyk na lata 2014-2020. Oznacza to 80 mln euro dla firm z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Do uruchomienia programu doszło w trakcie rejsu ze szwedzkiego Ystad do Świnoujścia. W uroczystości udział wzięli przedstawiciele województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego i warmińsko-mazurskiego oraz zagraniczni goście z nadbałtyckich rejonów Niemiec, Danii, Szwecji i Litwy.
O dofinansowanie mogą starać się projekty mające charakter międzynarodowy. Jednocześnie jego beneficjenci muszą spełnić dwie z czterech zasad współpracy: wspólne opracowanie projektu, jego zespołowa realizacja, wspólny personel realizujący projekt oraz jego wspólne finansowanie. Z beneficjów programu korzystać mogą władze lokalne i regionalne oraz ich zrzeszenia, instytucje szkolnictwa wyższego i instytucje badawczo-rozwojowe, stowarzyszenia formalne, klastry i sieci MŚP posiadające osobowość prawną, izby handlowe, organizacje wsparcia biznesu, firmy publiczne lub prywatne (o charakterze publicznym lub non-profit) zajmujące się gminną lub komunalną gospodarką środowiskową i energetyczną, organizacje pozarządowe.
To już druga edycja programu Południowy Bałtyk. W latach 2007-2013 dzięki niemu wdrożono 69 partnerskich projektów, w których brało udział ponad 400 instytucji z Polski, Szwecji, Niemiec, Danii i Litwy. Ich rezultaty są zauważalne do dziś. W samym województwie zachodniopomorskim powstał dzięki nim szczeciński Ekoport, przystań promowa w Darłowie. Oznakowano także szlak św. Jakuba biegnące wzdłuż województwa.
Program ma celu wzmacnianie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw, zachowanie i ochronę środowiska naturalnego, wspieranie efektywnego gospodarowania zasobami, promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu infrastruktury sieciowej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych