Od 8 do 10 czerwca w Szczecinie odbędzie się 4 edycja Międzynarodowego Kongresu Morskiego w Szczecinie. Wydarzenie co roku gromadzi około 1000 osób z Polski i Europy.
Dotychczas środowisko ludzi morza trzy razy spotykało się w Szczecinie by dyskutować, wypracowywać kierunki działań, wskazywać problemy. Naprzeciwko siebie usiedli praktycy i teoretycy, przedsiębiorcy i naukowcy, prawodawcy i ci, na których codzienne działania wpływa tworzone prawo. Efektem tych spotkań było spisanie wniosków i postulatów, które corocznie jest przekazywane na ręce Rządu i które swoje odzwierciedlenie znalazły m.in. w Uchwale w sprawie polityki morskiej RP.
Zmiany ustawodawcze to jedne z ważniejszych, ale nie jedyne osiągnięcia Kongresu. O sile organizowanego co roku Kongresu świadczą występujący na nim prelegenci. Podczas trzeciej edycji Kongresu znaleźli się wśród nich m.in. sekretarze generalni takich organizacji jak Europejska Agencja Bezpieczeństwa Morskiego, Europejska Organizacja Portów Morskich, Międzynarodowa Rada Morska i Bałtyku czy Międzynarodowa Organizacja Morska. Ponadto odwiedził nas były Premier RP Jerzy Buzek, Wiceprezes Rady Ministrów Janusz Piechociński, czy Minister Infrastruktury i Rozwoju Maria Wasiak. Tak silna reprezentacja specjalistów pozwala na ułożenie ambitnego i kompleksowego programu, przekazującego wysoki poziom wiedzy, który uczestnicy mogą wykorzystać w swoim życiu zawodowym.
W roku 2016 podczas 4. Międzynarodowego Kongresu Morskiego w Szczecinie, w programie poruszone zostaną takie kwestie jak przemysł portowy, stoczniowy i żeglugowy, bezpieczeństwo na morzu, energetyka, ekologia, rybołówstwo, czy górnictwo morskie.
4. Międzynarodowy Kongres Morski w Szczecinie będzie również jednym z oficjalnych wydarzeń polskiej prezydencji w Radzie Państw Morza Bałtyckiego.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych