W siedzibie Urzędu Morskiego w Szczecinie podpisano 19 grudnia br. porozumienia o współpracy w 2025 roku pomiędzy Urzędami Morskimi w Szczecinie i Gdyni a Morskim Oddziałem Straży Granicznej oraz Biurem Hydrograficznym Marynarki Wojennej.
Porozumienia podpisali dyrektorzy urzędów morskich: ze Szczecina Wojciech Zdanowicz i z Gdyni Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, komendant Morskiego Oddziału Straży Granicznej, kadm. SG Andrzej Prokopski oraz szef Biura Hydrograficznego Marynarki Wojennej kmdr Dariusz Kolator,
Roczne plany współpracy ustalane są na podstawie Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 20 sierpnia 1999 roku w sprawie współpracy urzędów morskich z Marynarką Wojenną RP i Strażą Graniczną i są kontynuacją wieloletniego współdziałania instytucji na rzecz bezpieczeństwa w obszarze morskim. Regulują zagadnienia, dotyczące koordynacji działań oraz wymiany informacji głównie w dziedzinie bezpieczeństwa żeglugi, kartografii i hydrografii morskiej, a także przekazywania informacji o rejonach prowadzenia badań naukowych, prac czerpalnych oraz nurkowań.
Podpisane dokumenty są kontynuacją wieloletniej współpracy pomiędzy instytucjami, między innymi w zakresie wymiany informacji, mających wpływ na bezpieczeństwo żeglugi i ochronę środowiska morskiego, przekazywania informacji o rejonach prowadzenia badań naukowych, prac czerpalnych, nurkowań na wrakach, informacji o sytuacjach lodowych, sztormowych i powodziowych, a także o statkach, wobec których wydano decyzję o zatrzymaniu lub na których mogą znajdować się nielegalni pasażerowie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych