Polska ze wzrostem produkcji przemysłowej o 6,1 proc. rok do roku, osiągnęła drugi najlepszy wynik wśród krajów UE - podkreślił wiceszef resortu rozwoju, pracy i technologii Robert Tomanek.
W poniedziałek Eurostat podał, że produkcja przemysłowa w Polsce, wyrównana dniami roboczymi, wzrosła w grudniu 2020 r. o 6,1 proc. rdr, po wzroście o 2,9 proc. rdr miesiąc wcześniej.
Wiceminister rozwoju, pracy i technologii komentując te dane podkreślił, że Polska osiągnęła drugi najlepszy wynik wśród krajów UE. Wyższy wzrost zanotowała jedynie Słowacja (6,8 proc.) - dodał.
Tomanek zwrócił uwagę, że najgłębsze spadki produkcji przemysłowej odnotowano: w Belgii (o4,6 proc.), na Malcie (o 4,3 proc.) oraz w Portugalii (o 4,3 proc.). "W całej Unii nastąpił spadek produkcji przemysłowej o 0,4 proc. (wobec spadku o 0,5 proc. w listopadzie), a w strefie euro o 0,8 proc. (po 0,6-proc. spadku w listopadzie) - dodał.
Wiceminister wskazał, że w grudniu największy spadek rok do roku dotknął produkcję dóbr konsumpcyjnych nietrwałego użytku (o 3,1 proc. w UE i o 3,9 proc. w strefie euro) oraz dóbr kapitałowych (w UE o 2,8 proc., a w strefie euro o 3,1 proc.).
"Spadki odnotowano także w produkcji dóbr związanych z energią (o 2,5 proc. w UE i o 1,9 proc. w strefie euro). Natomiast najlepsze wyniki osiągnęła produkcja dóbr pośrednich (zaopatrzeniowych), gdzie nastąpił wzrost o 4,4 proc. w całej Unii oraz o 4,1 proc. w strefie euro). W UE szybko wzrosła także produkcja dóbr konsumpcyjnych trwałego użytku – o 4,2 proc. (w strefie euro o 1,4 proc.)" - podsumował Tomanek.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych