Polski przemysł jachtowy produkuje ponad 20 tysięcy jachtów rocznie. Polska jest pierwszym w Europie i drugim na świecie, po Stanach Zjednoczonych, producentem jachtów motorowych o długości do 9 metrów.
Sektor producentów jachtów w Polsce liczy około 900 przedsiębiorstw, zatrudniających 35.000 pracowników.
Polski eksport jachtów stanowi 60% ogólnej wartości eksportu tego typu jednostek w Unii Europejskiej.
Wyroby naszego przemysłu jachtowego słyną z doskonałej jakości, ciekawych rozwiązań projektowych i elegancji.
Eksperci podkreślają, że warty miliardy euro rynek producentów łodzi i jachtów będzie się rozwijał.
Z pewnością warto zwrócić uwagę na tę gałąź rynku, bowiem biura projektowe, pracownie konstrukcyjne i stocznie jachtowe w Polsce i na świecie poszukują wykwalifikowanych specjalistów.
Właśnie z myślą o kształceniu kadr dla stoczni jachtowych powstał na Wydziale Nawigacyjnym Akademii Morskiej w Szczecinie kierunek Oceanotechnika ze specjalnościami: budowa okrętów oraz BUDOWA JACHTÓW. To tu kształcą się przyszli specjaliści, którzy zaprojektują i pokierują procesem produkcyjnym jachtów i statków przyszłości.
Zajęcia prowadzą specjaliści z ogromną wiedzą i doświadczeniem. Istnieje możliwość rozwijania własnych zainteresowań i realizacji ciekawych pomysłów. Pierwsze projekty możesz realizować korzystając ze wsparcia pracowników uczelni już podczas studiów.
W ten sposób połączysz wiedzę teoretyczną z pierwszymi doświadczeniami praktycznymi, stając się atrakcyjnym partnerem dla potencjalnych pracodawców.
Polska jest pionierem nowych rozwiązań w przemyśle jachtowym. Absolwenci Oceanotechniki zaprojektują kadłuby jachtów z włókien szklanych czy węglowych. W AMS prowadzone są też badania nad możliwością wykorzystania włókien roślinnych – łatwiejszych w utylizacji, ekologicznych. To właśnie tutaj rozpoczyna się przyszłość żeglugi napędzanej wyobraźnią przyszłych inżynierów.
Po ukończeniu trwających siedem semestrów studiów inżynierskich istnieje możliwość kontynuowania nauki na studiach magisterskich.
Specjaliści budowy statków i jachtów mogą znaleźć oferty zatrudnienia zarówno w Polsce, jak i za granicą. Biura projektowe ze Szczecina i regionu już teraz dopytują o pierwszych absolwentów oceanotechniki w AMS. Przed nimi z pewnością ciekawa, pełna wyzwań praca w międzynarodowym środowisku – bo taki jest rynek jachtowy.
Wyprodukowane w Polsce jachty i łodzie znajdują nabywców w Niemczech, Skandynawii, Holandii, Hiszpanii, Francji, trafiają także do USA, Australii i Japonii. Żegluga jachtowa nie zna granic, bo nie zna ich wiatr, który prowadzi wspaniałe jednostki przez wszystkie morza i oceany świata. Jako specjalista projektowania i budowy jachtów z pewnością złapiesz w żagle wiatr, który poprowadzi cię w kierunku wspaniałej przygody zawodowej i życiowej.
"Flota cieni" jako zagrożenie dla bezpieczeństwa państw Europy Północnej - debata na AMW
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
MOSG zachęca byłych funkcjonariuszy do powrotu do służby. Formacja informuje o procedurze
"Flota cieni" jako zagrożenie dla bezpieczeństwa państw Europy Północnej - debata na AMW
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży