Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni zaprasza na kolejne spotkanie z cyklu Nasze Sygnały.
Podczas wydarzenia wicedyrektor MMW w Gdyni Aleksander Gosk opowie o przebiegu i kulisach porwania okrętu hydrograficznego ORP Żuraw do Szwecji, które miało miejsce w sierpniu w 1951 roku.
Historia ta wpisuje się w burzliwe losy jednostki, która była wykorzystywana w latach 1938-1977. Jako trałowiec redowy brała udział w kampanii wrześniowej, a po przejęciu przez Niemców służyła w Kriegsmarine i powojennej, niemieckiej służbie przeciwminowej jako Oxhöft. W 1946, wraz z innymi polskimi okrętami, wróciła do służby pod biało-czerwoną banderą i dawnej nazwy. Powojenne dzieje okrętu, a przede wszystkim wspomniany bunt załogi i próba ucieczki z kraju będą głównym tematem wystąpienia.
Wykład odbędzie się 27 lutego br. o godz. 17:00 w sali audytoryjnej MMW w Gdyni
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym