Odbudowa gospodarek po kryzysie wywołanym koronawirusem była tematem 5. corocznego spotkania Rady Gubernatorów Azjatyckiego Banku Inwestycji Infrastrukturalnych (AIIB). Polskę w Radzie reprezentuje minister finansów Tadeusz Kościński.
Jak poinformowało Ministerstwo Finansów, podczas wtorkowego spotkania, które odbyło się w formie wideokonferencji, gubernatorzy wysłuchali sprawozdania prezesa AIIB nt. działalności banku w ubiegłym roku.
Dyskutowali też na temat wsparcia krajów członkowskich w odbudowie gospodarek po kryzysie wywołanym pandemią i nad możliwymi kierunkami rozwoju banku w najbliższej dekadzie.
Rada Gubernatorów, która jest najwyższym organem decyzyjnym banku, wybrała także dotychczasowego prezesa AIIB Jin Liqun na drugą pięcioletnią kadencję, która rozpocznie się w styczniu 2021 r. Rada zadecydowała także o przyjęciu Liberii do grona członków Banku.
Azjatycki Bank Inwestycji Infrastrukturalnych rozpoczął działalność w styczniu 2016 r. Jego siedziba znajduje się w Pekinie. Polska jest jednym z 57 członków-założycieli Banku. Gubernatorem AIIB z ramienia Polski jest Minister Finansów. Obecnie do AIIB należą 103 kraje. Bank ma wspierać zrównoważony wzrost gospodarczy i rozwój infrastruktury w Azji.
Od 1 lipca 2020 r. przedstawiciel Polski pełni funkcję dyrektora, członka Rady Dyrektorów. Państwa, które wraz z Polską tworzą tzw. konstytuantę - Dania, Islandia, Norwegia, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria, Węgry i Wielka Brytania, jednogłośnie wybrały na to stanowisko radcę generalnego w Ministerstwie Finansów Jacka Dominika - przypomniało też MF.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych