Specjalny wysłannik prezydenta USA ds. klimatu John Kerry ocenił, że koszt przystosowania światowej gospodarki, by ograniczyć zmiany klimatyczne wynosi 2,5-4 bln dolarów. Kerry odbył w środę w Paryżu rozmowy z francuskim ministrem finansów Bruno Le Mairem.
Podczas tego spotkania Kerry wezwał największe gospodarki świata do szybszych redukcji emisji gazów cieplarnianych i zapewnienia, że do 2050 r. osiągną neutralność klimatyczną.
Jak zaznaczył, obecnie kraje te - m.in. Chiny, Indie i Brazylia - nie są na ścieżce do zredukowania emisji na tyle, by ograniczyć ocieplanie klimatu poniżej 2 stopni C. Zapowiedział przy tym, że USA zamierzają wyznaczyć ambitniejsze cele klimatyczne, które ogłoszą przed szczytem w Waszyngtonie 22 kwietnia.
Le Maire ze swej strony zaproponował kilka wspólnych unijno-amerykańskich przedsięwzięć, w tym ustalenie jednakowych zasad i ekologicznych standardów inwestycji, a także proponowany wcześniej przez Komisję Europejską podatek od śladu węglowego, będącego rodzajem cła uwzględniającego wpływ importu na emisje.
Kerry odpowiedział, że Stany Zjednoczone nie wypracowały stanowiska w tym względzie.
Wizyta Kerry'ego w Paryżu była pierwszą, odkąd USA w lutym formalnie powróciły do porozumienia paryskiego w sprawie klimatu. Jako szef amerykańskiej dyplomacji Kerry w 2015 r. podpisywał porozumienie w imieniu USA, lecz w 2017 r. prezydent Donald Trump podjął decyzję o wycofaniu kraju z traktatu. Kerry określił ten okres jako "całkowicie stracone lata".
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych