PMK
Marynarze pracujący na wycieczkowcach i promach są najmniej w branży morskiej zadowoleni ze swojej pracy - wynika z raportu przedstawionego przez Mission to Seafarers.
Indeks The Seafarers Happiness Index na drugi kwartał 2019 roku wykazał, że marynarze tych jednostek oceniają swoje zadowolenie z pracy na poziomie 5.3/10. To o 15 procent gorszy wynik niż globalne zadowolenie, które wyniosło w drugim kwartale 6.27 punktów.
Zadowolenie z pracy na tankowcach, masowcach i kontenerowcach było bliskie ogólnej średniej i wyniosło 6.3/10. Najbardziej szczęśliwe z pracy na morzu okazały się załogi pogłębiarek.
Pod względem wieku zadowolenie było najwyższe wśród najmłodszych marynarzy. Wzmacnia to fakt, że również kadeci odnotowali największe zadowolenie, co jest zachęcającym znakiem wśród osób rozpoczynających karierę na morzu.
Ankieta wyłoniła cztery kluczowe problemy, które zauważyli marynarze w tym trzymiesięcznym okresie. Obejmują one opóźnioną wypłatę wynagrodzenia, zmniejszone urlopy na lądzie, stres związany z pracą spowodowany przez mniejsze załogi na pokładzie oraz brak zrozumienia ze strony personelu na lądzie w odniesieniu do kwestii związanych z dobrobytem marynarzy.
Jednocześnie narastają obawy związane z porzuceniem załóg na morzu, a wielu marynarzy wyraża zaniepokojenie po kilku ostatnich incydentach na świecie. Organizacja otrzymała również wiele doniesień o agresji, przemocy i zastraszaniu wobec żeńskiej części załóg.
Marynarze z kolei są zadowoleni z możliwości utrzymywania kontaktu z rodziną. Wynika to z poprawy łączności na morzu, a także dalszej poprawy zarówno dostępności, jak i kosztów komunikacji z marynarzami.
Co więcej, marynarze są bardziej zadowoleni z możliwości do zachowania formy i zdrowia na pokładzie. W odpowiedzi na ankietę wielu marynarzy podkreśliło również znaczenie ćwiczeń fizycznych jako ważnego czynnika dla dobrego samopoczucia psychicznego.
Ankieta została wypełniona przez tysiące respondentów ze wszystkich regionów świata, przy czym najlepiej reprezentowani byli marynarze z subkontynentu indyjskiego, Europy Wschodniej, Azji Południowo-Wschodniej i Europy Zachodniej.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym