PMK
Marynarze pracujący na wycieczkowcach i promach są najmniej w branży morskiej zadowoleni ze swojej pracy - wynika z raportu przedstawionego przez Mission to Seafarers.
Indeks The Seafarers Happiness Index na drugi kwartał 2019 roku wykazał, że marynarze tych jednostek oceniają swoje zadowolenie z pracy na poziomie 5.3/10. To o 15 procent gorszy wynik niż globalne zadowolenie, które wyniosło w drugim kwartale 6.27 punktów.
Zadowolenie z pracy na tankowcach, masowcach i kontenerowcach było bliskie ogólnej średniej i wyniosło 6.3/10. Najbardziej szczęśliwe z pracy na morzu okazały się załogi pogłębiarek.
Pod względem wieku zadowolenie było najwyższe wśród najmłodszych marynarzy. Wzmacnia to fakt, że również kadeci odnotowali największe zadowolenie, co jest zachęcającym znakiem wśród osób rozpoczynających karierę na morzu.
Ankieta wyłoniła cztery kluczowe problemy, które zauważyli marynarze w tym trzymiesięcznym okresie. Obejmują one opóźnioną wypłatę wynagrodzenia, zmniejszone urlopy na lądzie, stres związany z pracą spowodowany przez mniejsze załogi na pokładzie oraz brak zrozumienia ze strony personelu na lądzie w odniesieniu do kwestii związanych z dobrobytem marynarzy.
Jednocześnie narastają obawy związane z porzuceniem załóg na morzu, a wielu marynarzy wyraża zaniepokojenie po kilku ostatnich incydentach na świecie. Organizacja otrzymała również wiele doniesień o agresji, przemocy i zastraszaniu wobec żeńskiej części załóg.
Marynarze z kolei są zadowoleni z możliwości utrzymywania kontaktu z rodziną. Wynika to z poprawy łączności na morzu, a także dalszej poprawy zarówno dostępności, jak i kosztów komunikacji z marynarzami.
Co więcej, marynarze są bardziej zadowoleni z możliwości do zachowania formy i zdrowia na pokładzie. W odpowiedzi na ankietę wielu marynarzy podkreśliło również znaczenie ćwiczeń fizycznych jako ważnego czynnika dla dobrego samopoczucia psychicznego.
Ankieta została wypełniona przez tysiące respondentów ze wszystkich regionów świata, przy czym najlepiej reprezentowani byli marynarze z subkontynentu indyjskiego, Europy Wschodniej, Azji Południowo-Wschodniej i Europy Zachodniej.
Powstające Muzeum Kanału Sueskiego szykuje się do otwarcia na turystów
Muzeum Marynarki Wojennej pokazuje wnętrze Sokoła. Prace nad wyjątkowym eksponatem wciąż trwają
Wojciech Ślączka wybrany na rektora Politechniki Morskiej w Szczecinie
Jakie są możliwości pracy w terminalu kontenerowym? Baltic Hub odpowiada na to pytanie podczas targów pracy Talent Days
ESG: koszt czy inwestycja? Czy dążenie podmiotów w kierunku zrównoważonego rozwoju przekłada się na wyniki finansowe?
Dzień Otwarty Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni