mk
MARELDAYS to konferencja popularyzująca tematy elektroniki morskiej wśród specjalistów z branży oraz wśród studentów zainteresowanych tematyką. Udział w konferencji jest bezpłatny.
Nadchodzi nowa era dla przemysłu morskiego. Era inteligentnych statków oraz autonomicznych flot. Ten milowy krok w technologii wymusi przyspieszony rozwój wielu gałęzi branży elektroniki morskiej, m.in. protokołów komunikacji, niezawodnej i bezpiecznej łączności, zintegrowanej nawigacji, przemysłowego „Internetu Rzeczy” (I2oT), systemów wielo-agentowych (MAS) oraz monitorowania przybrzeżnego czy zintegrowanego zarządzania flotą.
O tym właśnie będzie można posłuchać podczas Dni Elektroniki Morskiej MARELDAYS 2017, które odbędą się między 8-9 maja na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Bezpłatna rejestracja dostępna jest na stronie mareldays.edu.pl/WP/rejestracja/.
Podczas MARELDAYS przewidziane są wykłady oraz panele dyskusyjne, podczas których będzie można porozmawiać ze specjalistami oraz nawiązać kontakty przyszłymi pracodawcami. Wysłuchać będzie można wykładów prowadzonych przez przedstawicieli branży elektroniki morskiej z Polski, Anglii i Francji. Kilka wykładów poprowadzą pracownicy PG, zaangażowani w tematykę elektroniki i automatyki morskiej.
Lista wykładów
8 maja (poniedziałek) – start godz. 09:00, WETI PG
Rolls-Royce Ship Intelligence – Morskie aplikacje zdalne i autonomiczne.
Actisense – (wykład w j. ang) Standardy komunikacyjny systemów elektroniki morskiej: NMEA0183, NMEA2000, LWE
Actisense – (wykład w j. ang) Standard komunikacji OneNet.
Katedra Teleinformatyki (ETI PG) – Projekt netBaltic Internet na Bałtyku.
TimeZero – (wykład w j. ang) Aplikacje Nadzorowania Przybrzeżnego Ruchu Statków.
Escort – Detekcja i wizualizacja w czasie rzeczywistym dna oraz obiektów w toni wodnej.
Wykłady 2017 – 9 maja
Urząd Morski w Gydni – Inteligentne boje nawigacyjne.
Procad – Wykorzystanie platform CAD do projektowania automatyki i elektroniki statków.
11:00-11:40 Katedra Systemów Elektroniki Morskiej (ETI PG) – Militarne Aplikacje Hydroakustyczne.
11:45-12:25 Katedra Automatyki (EiA PG) – Automatyzacja statku a autonomia jednostki nawodnej.
12:30-13:00 Akademia Morska w Gdyni – Bezzałogowa Jednosta Hydrograficzna „AutoDron”.
14:00-14:35 INTEL – Industrial Internet of Things (IIoT)
14:40-15:00 NAVINORD – System Wsparcia Szkolenia Morskiego
15:05-15:25 Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki (PG) – Międzywydziałowe kształcenie w specjalności „Inżynieria Autonomicznych Jednostek Pływajacych”.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Latarnie Gospodarki Morskiej 2021 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia
Trwa ogólnopolski konkurs Uniwersytetu Morskiego w Gdyni na nazwę dla następcy Daru Młodzieży
UMG uczcił 107. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
Bezpieczeństwo w przemyśle i logistyce morskiej: system LOTO i sorbenty – inwestycja decydująca o sukcesie operacyjnym