Ceny ropy na amerykańskiej giełdzie paliw spadają po najmocniejszej tygodniowej zwyżce od czerwca. Na rynkach brak jest jasności co do skali ożywienia zapotrzebowania na energię na świecie - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na X na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 40,96 USD, niżej o 0,36 proc.
Ropa Brent w dostawach na XI na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 42,98 USD za baryłkę, niżej o 0,39 proc.
Na świecie rosną obawy przed drugą falą zakażeń koronawirusem, co mogłoby zaszkodzić globalnemu wzrostowi gospodarczemu, a tym samym popytowi na paliwa.
Brytyjski minister zdrowia Matt Hancock ostrzegł w niedzielę, że Wielka Brytania znajduje się w punkcie krytycznym w kwestii epidemii koronawirusa i jeśli ludzie nie będą przestrzegać rządowych wytycznych, może zostać wprowadzona kolejna ogólnokrajowa blokada.
Z kolei w USA pojawiają się prognozy co najmniej jeszcze jednego "cyklu koronawirusowego".
Ze statystyk prowadzonych przez Uniwersytet Johnsa Hopkinsa w Baltimore wynika, że od wybuchu epidemii na Covid-19 zmarło 199.474 Amerykanów. Telewizja NBC, powołując się na własne zestawienia, już w sobotę informowała jednak, że liczba zmarłych osób zakażonych koronawirusem w Stanach Zjednoczonych przekroczyła 200 tys.
Tymczasem na rynki dociera więcej ropy z 23 krajów wchodzących w skład sojuszu OPEC+.
Producenci ropy z tej grupy zwiększyli dostawy swojego surowca od początku sierpnia o 760 tys. baryłek dziennie.
Kilka dni temu podczas posiedzenia Wspólnego Ministerialnego Komitetu Monitorującego OPEC+ Arabia Saudyjska wywierała presję na pozostałych członków OPEC+, aby trzymali się cięć produkcji ropy w obliczu słabnącego popytu.
Do ponownego otwarcia swojego przemysłu naftowego zbliża się Libia. Zostanie wznowiony eksport ropy, na razie tylko z pól i portów, gdzie nie ma działań zagranicznych najemników i innych bojowników. Koncern Arabian Gulf Oil Co. może produkować dziennie prawie 300 tys. baryłek ropy i eksportować je z portu w Hariga.
Ropa WTI na NYMEX zdrożała w piątek o 0,3 proc.
W ub. tygodniu WTI zdrożała o 10 proc., a Brent - o 8,3 proc. Były to największe wzrosty notowań tych benchmarków od czerwca.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych