Ceny ropy na amerykańskiej giełdzie paliw rosną, a surowiec zaliczy już 3 miesiąc ze zwyżką notowań. Od sierpnia kraje OPEC+ mocniej rozkręcą kurki z ropą, po wcześniejszym historycznym cięciu dostaw surowca - informują maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na IX, na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 40,07 USD, wyżej o 0,38 proc., po wzroście notowań w lipcu o ok. 2 proc.
Ropa Brent w dostawach na IX na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 43,14 USD za baryłkę, wyżej o 0,47 proc., po zwyżce cen w lipcu o 4,8 proc.
Inwestorzy przygotowują się do większej podaży ropy z krajów OPEC+, które od sierpnia podwyższą limity dostaw swojego surowca.
Z krajów sojuszu na rynki ma trafić już w sierpniu o 1,5 mln baryłek ropy dziennie więcej, po zmniejszeniu wcześniej globalnej podaży ropy o ok. 10 proc.
Państwa OPEC i sojusznicy kartelu, w tym Rosja, na początku czerwca zdecydowali o przedłużeniu o miesiąc ograniczenia w wydobyciu tego surowca - do końca lipca.
Wcześniejsze głębokie cięcia dostaw ropy z OPEC+ pomogły w odbiciu się cen po spadkach notowań w kwietniu poniżej zera.
Tymczasem, jak wskazują analitycy, obecnie jest niepewny czas na ponowne zwiększanie dostaw ropy z OPEC+, bo widać szybkie rozprzestrzenianie się koronawirusa w niektórych stanach w USA i powrót zakażeń w państwach Azji.
Rosnąca liczba zakażeń koronawirusem zaczyna budzić wątpliwości co do szybkiego i trwałego ożywienia globalnego popytu na surowce, w tym na ropę naftową.
Arabia Saudyjska i inni czołowi dostawcy ropy naftowej z Bliskiego Wschodu są pod silną presją, aby obniżyć ceny surowca z powodu kruchego ożywienia gospodarczego na świecie i nadal słabego popytu na paliwa.
Dyrektor generalny koncernu Royal Dutch Shell - Ben van Beurden - prognozuje, że popyt na paliwa na świecie może wyraźnie wzrosnąć dopiero w przyszłym roku.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych