Niemiecki organ ustawodawczy Bundesrat zatwierdził zmienioną ustawę mającą na celu przyspieszenie wykorzystania skroplonego gazu ziemnego (LNG Acceleration Act), aby uwzględnić przyszłościowe zasady dotyczące dostaw energii i określić praktyczne przepisy dotyczące zrównoważonej, neutralnej dla klimatu modernizacji terminali LNG.
Poprzednia wersja ustawy zawierała już przepis, zgodnie z którym eksploatacja terminali z LNG może być dozwolona tylko do 31 grudnia 2043 r., a późniejsza eksploatacja będzie dozwolona tylko dla neutralnego dla klimatu wodoru i jego pochodnych, poinformowało Federalne Ministerstwo Gospodarki i Działań na rzecz Klimatu, zauważając, że nowe wymogi zapewniają, że późniejsze wykorzystanie tych terminali dla wodoru i jego pochodnych jest zapisane w przepisach dotyczących zezwoleń. Ponadto w ustawie mającej na celu wdrożenie decyzji podjętych przez komisję koalicyjną zawarto przepis ułatwiający gminom wyznaczanie gruntów pod energetykę wiatrową, który wejdzie w życie sześć miesięcy po jego ogłoszeniu, zauważyło ministerstwo.
Urząd stwierdził, że celem jest zapewnienie dalszego korzystania z stałej infrastruktury LNG poprzez zapewnienie neutralnej dla klimatu alternatywy na wczesnym etapie, najpóźniej do 31 grudnia 2043 roku. Poinformował również, że operatorzy lądowych terminali LNG muszą obecnie wykazać, że mogą działać w oparciu o amoniak, natomiast od 2035 roku będą mogli ubiegać się o prowadzenie działalności z wykorzystaniem wodoru lub jego pochodnej.
- Zmieniając ustawę o przyspieszeniu LNG, realizujemy dwa cele. Po pierwsze, nowelizacja w znacznym stopniu przyczynia się do zabezpieczenia dostaw energii, zwłaszcza w nadchodzącej zimie. Jednocześnie podczas procedury autoryzacji należy przedstawić dowód "zielonej gotowości" dla lądowych terminali LNG. Ma to na celu zapewnienie, że inwestycje są dokonywane w sposób zrównoważony, a inwestorzy będą w stanie przekształcić instalacje z LNG na wodór - powiedział dederalny minister gospodarki i działań na rzecz klimatu Robert Habeck
Ustawa po zmianie zawiera przepisy mające na celu dalsze zapewnienie zasilania LNG w lokalizacjach na niemieckim wybrzeżu oraz dalsze zintensyfikowanie działań przygotowawczych. W tym celu zaktualizowano załącznik do ustawy zawierający listę lokalizacji projektów. Według ministerstwa, wyznaczona strefa handlowo-przemysłowa o nazwie Mukran została dodana do listy projektów ustawy z zamiarem przeniesienia FSRU obecnie zlokalizowanego w porcie Lubmin do nowej lokalizacji, tak aby nadal istniał taki obiekt na bałtyckim wybrzeżu.
Warto zauważyć, że przed zatwierdzeniem przez Bundesrat, Bundestag przyjął zmieniony projekt ustawy rządu federalnego, w którym wyraźnie przewidziano, że FSRU zostaną zastąpione stałymi lądowymi terminalami LNG, gdy tylko ich eksploatacja zostanie zapewniona.
Po przyjęciu przez Bundesrat zmieniona ustawa o przyspieszeniu LNG może wejść w życie w przyszłym tygodniu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych