Tylko jedna osoba z 384, które mogły głosować na ośmiu polskich statkach i platformach nie wzięła udziału w drugiej turze wyborów prezydenckich - wynika z informacji opublikowanej na stronach PKW. W tych obwodach ponownie wygrał Rafał Trzaskowski.
Na stronach Państwowej Komisji Wyborczej opublikowano dane z ośmiu obwodów głosowania, które były zlokalizowane na czterech polskich statkach (Darze Młodzieży, Horyzoncie II, Fryderyku Chopinie, Oceanii) i czterech platformach wydobywczych (Baltic Beta, Lotos Petrobaltic, Petrobaltic, Petro Giant).
Zgodnie z ostatecznymi wynikami opublikowanymi przez PKW, frekwencja na polskich statkach i platformach wyniosła 99,74 proc. Uprawnione do głosowania były 384 osoby; wydano 383 karty do głosowania. Jedna osoba nie głosowała na platformie Petro Giant. W drugiej turze wyborów na statkach i platformach wydobywczych oddano 360 ważnych głosów.
Z danych PKW wynika ponadto, że zwycięzcą drugiej tury wyborów na statkach i platformach wydobywczych został Rafał Trzaskowski, który zdobył 250 głosów (69,4 proc.). Urzędujący prezydent zdobył ich 110 (30,5 proc.). Trzaskowski wygrał na sześciu jednostkach, a prezydent Andrzej Duda na dwóch - na platformach Lotos Petrobaltic i Petro Giant.
Pierwszą turę wyborów na statkach i platformach również wygrał Rafał Trzaskowski zdobywając (38 proc. - 140 ważnie oddanych głosów). Na kolejnych miejscach znaleźli się Krzysztof Bosak (19,5 proc. 72 głosy), Szymon Hołownia (17,6 proc. - 65 głosów) i Andrzej Duda (13,6 proc i 50 głosów).
Frekwencja w tych obwodach wyniosła wówczas 97,36 proc., z 379 uprawnionych głosowało 369 osób.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych