ew
Ropa naftowa w USA jest wyceniana blisko 57 dolarów za baryłkę, Maleje amerykański import surowca. Z kolei Arabia Saudyjska nie słucha wezwań Donalda Trumpa - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na kwiecień na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 56,80 USD, po zniżce ceny o 0,25 proc.
Brent w dostawach na kwiecień na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 66,13 USD za baryłkę, po spadku ceny o 0,39 proc.
Import ropy przez USA spadł w ub. tygodniu do najniższego poziomu od 23 lat, a zapasy surowca zniżkowały po raz pierwszy od początku stycznia - wynika z danych Departamentu Energii USA (DoE).
Zapasy ropy naftowej w USA w ubiegłym tygodniu spadły o 8,65 mln baryłek do 445,87 mln baryłek - podał DoE. Rynek oczekiwał tymczasem ich wzrostu o 3 mln baryłek.
Spadły też zapasy benzyny - o 1,91 mln baryłek do 254,94 mln baryłek. Z kolei rezerwy paliw destylowanych, w tym oleju opałowego, spadły o 304 tys. b do 138,38 mln b - podał DoE.
Do USA zmalały też dostawy saudyjskiej ropy - w ub. tygodniu import wyniósł 346 tys. b/d, najmniej od 2010 r. Dostawy ropy z Wenezueli spadły zaś w tym czasie o 63 proc.
Tymczasem Arabia Saudyjska nie reaguje na wezwania kierowane do OPEC przez prezydenta USA Donalda Trumpa.
Trump stwierdził w poniedziałek, że ceny ropy naftowej na świecie są zbyt wysokie i wezwał państwa OPEC do podjęcia kroków na rzecz ich obniżenia.
"Ceny ropy robią się zbyt wysokie. OPEC, uspokójcie je, proszę. Świat nie zniesie podwyżki cen - ostrożnie!" - napisał na Twitterze amerykański prezydent.
Odpowiedział mu już minister energii Arabii Saudyjskiej - Khalid AlFalih poinformował, że OPEC i jego sojusznicy będą kontynuować cięcia produkcji ropy w II połowie 2019 r.
Podczas poprzedniej sesji ropa w USA zyskała 1,44 USD, czyli 2,6 proc., najmocniej 1 lutego, i zdrożała do 56,94 USD/b.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych