ew/PRS
Działalność PRS obejmuje szeroki zakres usług. Ostatnio, polskie towarzystwo klasyfikacyjne rozszerzyło ofertę o uznania dla firm świadczących usługi w obszarze recyklingu statków, w tym dla podmiotów wykonujących Wykazy Materiałów Niebezpiecznych HazMat ekspertów, laboratoriów oraz dla zakładów recyklingu.
Procedura uznania obejmuje weryfikację dokumentów, kontrolę usługodawcy i wydanie Świadectwa Uznania PRS. Procedura uznania nowej kategorii przedsiębiorstwa oparta jest na Przepisach PRS - Publikacja 51/P.
PRS zachęca wszystkie firmy świadczące usługi w sektorze recyklingu statków do ubiegania się o świadectwa uznania firmy wystawiane przez PRS i prosi o kontakt pod adresem recycling@prs.pl.
Jak czytamy na stronie PRS: "Przypominamy, że zbliża się termin ratyfikacji Międzynarodowej Konwencji Hongkongu dotyczącej bezpiecznego i przyjaznego dla środowiska recyklingu statków. Głównym celem tej umowy jest zapobieganie, ograniczanie i, jeśli to możliwe, eliminowanie incydentów spowodowanych recyklingiem statków, które mogłyby mieć negatywny wpływ na zdrowie ludzi i środowisko. Na podstawie konwencji z Hongkongu wprowadzono odpowiedni mechanizm egzekwowania przepisów dotyczących recyklingu statków.
Zwracamy również uwagę na obowiązek posiadania na burcie aktualnej i zweryfikowanej części I Wykazu Materiałów Niebezpiecznych. Obowiązek przygotowania Wykazu spoczywa na stoczniach w przypadku nowych statków lub na armatorach w przypadku statków pozostających w eksploatacji."
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych