pc
Organizacja Krajów Eksportujących Ropę Naftową (OPEC) odmówiła Wenezueli poparcia ws. sankcji, jakie USA nałożyły na eksport ropy przez państwowy koncern naftowy PDVSA; kartel poinformował Caracas, że zajmuje się rynkiem ropy, a nie polityką - podaje w poniedziałek Reuters.
Agencja dotarła do kopii listu, jaki prezydent Wenezueli Nicolas Maduro wystosował do sekretarza generalnego OPEC Mohammada Barkindo 29 stycznia. "Nasz kraj liczy na solidarność i pełne poparcie krajów członkowskich OPEC (...) w walce z nielegalną i arbitralną ingerencją Stanów Zjednoczonych w wewnętrzne sprawy Wenezueli" - napisał Maduro.
Dodał też, że decyzja USA o objęciu embargiem wenezuelskiej ropy "będzie miała wpływ na globalny rynek energii", który może zaszkodzić państwom należącym do OPEC.
Według rozmówcy Reutera kartel odmówił w ogóle zajęcia oficjalnego stanowiska w sprawie wniosku Maduro.
Maduro - który na początku stycznia został zaprzysiężony na drugą kadencję jest bliski utraty władzy.
23 stycznia Juan Guaido, przewodniczący parlamentu Wenezueli i lider opozycji, na fali masowych antyrządowych protestów obwołał się tymczasowym prezydentem kraju, uznając, że wybory, które wygrał Maduro, zostały przeprowadzone z pogwałceniem demokratycznych procedur.
Stany Zjednoczone, które jako pierwsze państwo uznały Guaido, pod koniec stycznia wprowadziły kolejne restrykcje gospodarcze wymierzone w reżim Maduro, w tym w PDVSA (ropa naftowa jest głównym towarem eksportowym Wenezueli).
Maduro oskarża Waszyngton o kierowanie puczem mającym na celu odsunięcie go od władzy i przejęcie kontroli nad największymi zasobami ropy naftowej na świecie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych